וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: החשמל צפוי להתייקר ב-5%

אבי בר-אלי

28.9.2008 / 20:04

לפי הערכות, רשות החשמל תאשר את ייקור התעריפים למימון תוכנית החירום. התוכנית מיועדת להגדלת כושר ייצור החשמל בישראל

מליאת רשות החשמל תדון הערב בבקשת חברת החשמל ומשרד התשתיות לייקר את תעריפי החשמל בשיעור של 5%-6% לצורך מימון תוכנית החירום למשק החשמל. לפי הערכות, תאשר המליאה ייקור תעריפים חלקי ובתנאים מגבילים, תוך צמצום היקפיה של תוכנית החירום במתכונתה המקורית.

לפי המסתמן כעת, תאשר הרשות הקמת 2-3 תחנות כוח בלבד במסגרת תוכנית החירום (במקום 4-5 תחנות), וכן תתנה את העברת הכספים בפתיחת חשבון נפרד שיפוקח באופן שוטף בידי רשות החשמל, על-מנת לוודא את השקעת הכספים בייעודם.

לפני כחצי שנה אושרה תוכנית החירום למשק החשמל, שנועדה להגדיל מיידית את כושר ייצור החשמל בישראל. מדובר בתכנון בו זמני של ארבע תחנות כוח חדשות, בהיקף כולל של 1,375 מגה-ואט. כפי שנחשף ב-TheMarker, עלות התוכנית מוערכת ב-7 מיליארד שקל, ועבור מימונה דרשה חברת החשמל הזרמת הון מידי המדינה, או ייקור תעריפי החשמל בשיעור של 6.3% כבר כעת.

משרד האוצר ורשות החשמל הטילו תחילה וטו על שתי החלופות, ואולם דירקטוריון חברת החשמל החליט מצדו כי לא יאשר את התקשרויות החברה לרכישת הציוד לתוכנית, אם יוטל הנטל המימוני כולו על החברה.

חברת החשמל כבר סיכמה על רכישת שתי טורבינות גז (במחזור פתוח) מחברת ג'נרל אלקטריק תמורת 60 מיליון יורו, ולפני חודש הודיעה כי תיכנס למו"מ מול סימנס לרכישת שלוש טורבינות נוספות בהיקף של עד 500 מיליון דולר. בין הצדדים הושג הסכם למימוש העיסקה, אך סימנס הודיעה לחברת החשמל כי תשריין עבורה את הטורבינות הנרכשות עד סוף חודש ספטמבר בלבד.

כפי שפורסם ב-TheMarker, הגישה חברת החשמל לרשות החשמל הצעת פשרה, לפיה ייקור תעריפי החשמל לשם מימון תוכנית החירום למשק יסתכם בכ-5% בלבד במקום 6.3%. לפי ההצעה, חברת החשמל תגייס ממקורותיה (התייעלות פנימית או גיוסי הון) כ-20% מעלות תוכנית החירום, ואילו ייקור תעריפי החשמל יכסה את יתר ה-80% - ובפרישה למספר שנים. ואולם, ברשות מבקשים תחילה לבדוק את הנחות היסוד עליהן התבססה תוכנית החירום, מחשש שאלה "נופחו" לכאורה מלאכותית.

  • עוד באותו נושא:
  • חשמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully