וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד בנק נבלע: ולס פארגו קונה את וואקוביה

הדר תדמור

13.10.2008 / 9:24

הבנק הפדרלי אישר את העסקה נוכח הנסיבות הבהולות בשווקים והמצב הפיננסי המחריף של וואקוביה

הבנק המרכזי בארה"ב אישר אתמול את רכישת בנק וואקוביה על ידי ולס פארגו. בהודעה, שנראה כי נעשתה בתיאום עם פתיחת השווקים בעולם, מסר הבנק המרכזי הפדרלי כי ניהל מגעים עם משרד המשפטים האמריקאי ועם רגולטור הבנקים.

"שני גופים אלה הראו כי אין להם התנגדות לעסקה", לפי הבנק הפדרלי. "הנסיבות הבהולות והבלתי רגילות אשר משפיעות על השווקים, המצב הפיננסי הנחלש של וואקוביה וגורמים נוספים הביאו לאישור העסקה". נמסר גם כי העסקה עשויה להיות מושלמת בתוך חמישה ימים.

ביום שישי זנחה ענקית הפיננסים סיטי את תוכניותיה לרכוש את בנק וואקוביה האמריקאי. בכך ויתרה סיטי על המאבק על וואקוביה עם ולס פארגו. סיטי ויתרה בכך גם על עסקה שיכולה היתה לחזק את חטיבת הבנקאות הקמעונית שלה. עם זאת, סיטי התחייבה להשיג פיצויים בשווי 60 מיליארד דולר מולס פארגו לאחר שהבנק השני הגיש הצעת רכש מתחרה. לטענת סיטי, הגשת הצעת הרכש המתחרה עבור וואקוביה הביאה לירידת ערך המניה של סיטי.

אם ירכוש בנק ולס פארגו את וואקוביה הוא יהפוך לבנק הגדול בארה"ב מבחינת מספר הסניפים. לאחר המיזוג יהיו לבנק ולס פארגו 6,675 סניפים. הצעת הרכש של ולס פארגו עבור וואקוביה עומדת על 11.75 מיליארד דולר. רכישה בסדר גודל שכזה תעריך את מניית ואקוביה ב-5.43 דולר למניה.

סיטי החליטה לזנוח את תוכניותיה לרכוש את וואקוביה בשל מה שהיא כינתה "חילוקי דיעות בנוגע למסגרת ההסכם ביניהן ותחזית לסיכונים". בנוסף, ענקית הפיננסים הודיעה כי עסקה בינה ובין וואקוביה היא בלתי אפשרית. עם זאת, סיטי הודיעה כי תהיה מוכנה לרכוש את וואקוביה תחת ההסכם המקורי בין החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully