וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "נרכוש מניות בנקים ב-250 מיליארד דולר"

לדברי נשיא ארצות הברית, המהלך חיוני להבראת המערכת הפיננסית. "יחלוף זמן עד שהמאמצים שלנו יישאו פרי, אך נשיב את הכלכלה למסלול של צמיחה ושגשוג"

הממשל האמריקאי ירכוש מניות של בנקים ברחבי ארה"ב בהיקף של 250 מיליארד דולר. כך הודיע היום (שלישי) נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. הכסף יילקח מתוך 700 מיליארד הדולר שאישר הקונגרס במסגרת התכנית להצלת הכלכלה האמריקאית.

"זה צעד חיוני בטווח הקצר, שנועד להבטיח את יכולת הקיום של המערכת הבנקאית בארה"ב", אמר בוש בנאום שנשא בבית הלבן. "יחלוף זמן עד שהמאמצים שלנו יישאו פרי, אבל העם האמריקאי יכול לחוש ביטחון לגבי עתידו הכלכלי". לדברי הנשיא, "בביטחון ובנחישות נשיב את הכלכלה למסלול של צמיחה ושגשוג".

הממשל צפוי לרכוש את המניות לפי מחיר השוק בעת ביצוע העסקה, והבנקים יורשו לרכוש חזרה את המניות לאחר שלוש שנים. כמחצית מתוך 250 מיליארד הדולר יוזרמו לתשעת הבנקים הגדולים בארה"ב – בהם סיטי, בנק אוף אמריקה, ולס פארגו, גולדמן סאקס, ג'יי.פי מורגן צ'ייס ומורגן סטנלי. המחצית השנייה תוזרם לבנקים ומוסדות חסכון אחרים, קטנים יותר. ההשקעות יתוכננו כך שהממשלה תוכל להרוויח מהתאוששות בעסקי הבנקים.

גם שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון, שנפגש היום עם בוש, התייחס לתכנית החדשה. "עלינו לחדש את האמון במערכת הפיננסית שלנו. צרכיה של הכלכלה דורשים שהמוסדות הפיננסיים שלנו לא יאגרו את ההון שנזרים להם, אלא יעשו בו שימוש ויפיצו אותו", אמר פולסון, והוסיף כי לא רצה תחילה בתוכנית החילוץ , אך הבין שבמצב הנוכחי אין ברירה טובה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully