וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות הגמל איבדו 5% מהחסכונות בספטמבר

חגי עמית

16.10.2008 / 8:30

ההערכה היא כי באוקטובר ספגו הקופות נפילות בשיעור דומה, המשקף הפסד של 13 מיליארד שקל. מתחילת השנה הפסידו הקופות כ-12%

ענף קופות הגמל קיבל ארכה לפרסום תשואותיו לחודש ספטמבר עד לאחר החגים, אולי כדי שלא להרוס את החגים לעמיתים. עם זאת, התשואות בענף, שהחלו להתפרסם בימים האחרונים, מלמדות כי מרבית קופות הגמל הגדולות במסלולים הכלליים איבדו 5% ויותר בחודש.

תשואות אלה נכונות רק לספטמבר, ולא כוללות את הנפילות הגדולות שהקופות עוד יספגו בעקבות החודש הנוכחי - אוקטובר השחור. לפי ההערכות, כלל הענף איבד 5%-5.5% בחודש. הענף כולו ניהל בסוף אוגוסט 260 מיליארד שקל מכספי הציבור - מה שמשקף אובדן של 13 מיליארד שקל בחודש.

לפי התמונה המצטיירת מתשעת החודשים הראשונים של השנה, הענף איבד בין 8% ל-12% עד ספטמבר. קשה להעריך מה תהיה התמונה בנובמבר-דצמבר, אבל נכון לעכשיו נראה כי קופות רבות יאבדו 15% לאחר הנפילות של אוקטובר.

לפי ההערכות, מבין הקופות הגדולות, קופת הגמל הכללית של דש איבדה פחות מהאחרות בספטמבר, עם תשואה שלילית של מינוס 4.5%. מרבית הקופות הגדולות איבדו יותר מ-7%.

קשה להחליט אם הדהרה של הציבור לפדות את קופות הגמל בימים הקשים של אוקטובר היתה מוצדקת, בהתחשב באובדן הטבת המס. ואולם ייתכן שראוי לציבור לשקול מעבר למסלולים סולידיים - מסלולים פחות מנייתיים ופחות מוטי אג"ח קונצרניות, שאיבדו הרבה פחות.

עם זאת, בשוק שבו קופות הגמל מחזיקות בין 25% ל-40% מנכסיהן באג"ח קונצרניות, ו20% עד 30% מנכסיהן במניות, קרנות נאמנות ותעודות סל, התוצאות לא יכלו להיות אחרות, בהתחשב בתמונה ששידרו השווקים בחודשים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully