וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בבורסת תל אביב לקראת פתיחת המסחר

יעל פולק

16.10.2008 / 7:02

המסחר באחד העם ייפתח הבוקר על רקע המפולת בבורסות העולם. בוול סטריט נרשמה אתמול הירידה החדה ביותר מאז 1987

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע ירידות חדות בבורסות העולם אמש. אף בתחילת השבוע זינקו בורסות העולם בעקבות צעדים שנקטו בנקים וממשלות מרכזיים ברחבי העולם לבלימת משבר האשראי, חזרו הבורסות לצנוח עקב חשש כי הצעדים לא יצליחו למנוע מהכלכלה העולמית לשקוע במיתון.

וול סטריט רשמה אמש את הירידה החדה ביותר מאז 1987. מדד הדאו ג'ונס צנח ב-8% ל-8,577 נקודות; נאסד"ק שבר את מחסום ה-1,700 נקודות וצנח ב-8.5% בדרכו ל-1,628 נקודות; מדד S&P 500 התרסק ב-9% ל-906 נקודות.

אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, אשר נותר ללא שינוי, בניגוד לתחזיות שצפו עלייה של כ-0.4%. אי עליית המדד עשויה לרמוז על מיתון כלכלי, שעה שהביקושים יורדים ולחצי הצמיחה נעלמים, המחירים מתחילים לרדת. מתחילת השנה, הסתכמה האינפלציה ב-4.4% וב-12 חודשים האחרונים - ב-5.5%.

"העלייה הגבוהה במדד מראשית השנה היא חדשות האתמול. ירידה במחיר התשומות בחו"ל, האטה כלכלית במשק וקשר רופף בין המדד לבין שער החליפין - כל אלה יוליכו להאטה של ממש בקצב האינפלציה בחודשים הבאים. בכך פתוחה הדרך בפני בנק ישראל להמשיך להוריד את הריבית במידת הצורך", כך כותב מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק המזרחי-טפחות, רונן מנחם.

אתמול נודע ל-TheMarker כי בנק ישראל שינה, החל מאתמול, את הריבית אותה הוא משלם לבנקים המסחריים: בנק מסחרי שיפקיד מט"ח בבנק ישראל יזכה לריבית זהה לריבית שמציעות אגרות חוב של ממשלת ארה"ב (4% כיום) אולם מי שיפקיד כסף למשך פחות מחודש לא יזכה לריבית כלל. בימים אלה הבנקים מפקידים בבנק ישראל סכומים גבוהים יותר מבדרך כלל. הסיבה לכך היא המשבר הכלכלי בארה"ב שהופך את ההשקעה בחו"ל למסוכנת יותר.

מניית פוטאש התרסקה ב-21%

מניית כי"ל תפתח את המסחר הבוקר על רקע התרסקות של 21% במניות פוטאש אתמול בוול סטריט. מניית פוטאש ירדה מתחילת השנה ב-46% ובניכוי יום המסחר האחרון ב-35%. באותו זמן ירדה מניית כימיקלים לישראל ב-25% בלבד.

התוצאות הגרועות של בנק הפועלים ב-2008 יורגשו היטב השנה בכיסם של עובדי הבנק, שלא יקבלו בונוס שנתי. יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים, העריך היום כי בעקבות העובדה שהבנק לא ישלם בונוסים - הוא יחסוך הוצאות שכר של מאות מיליוני שקלים.

שלמה שמלצר ובנו אסי, בעלי השליטה בחברת הליסינג וההשכרה הגדולה בישראל ניו קופל אחזקות, לצד מנהלים בכירים בחברה, ביצעו רכישות של אגרות חוב מסדרות ז' ו-ח' בהיקף של כ-7 מיליון שקל, במהלך המסחר בבורסה. ניו קופל, הנסחרת לפי שווי שוק של 332.6 מיליון שקל, הינה בעלת צי של כ-52 אלף כלי רכב.

חברת הנדל"ן מילומור של פרדי רובינסון, המצויה בתהליך הקפאת הליכים אותו מרכז רו"ח חן ברדיצ'ב (נאמן האג"ח בחברה), פיטרה בימים האחרונים 40 עובדים - שליש מסך עובדי החברה.

על אף המשבר הכלכלי בעולם ובמניות הטכנולוגיה בארה"ב בפרט, בבית ההשקעות RBC בוחרים לשדרג את המלצתם לנייס מערכות מ"תשואת יתר" ל"בחירה המועדפת". עם זאת, בוחרים בבית ההשקעות להוריד את מחיר היעד למניה מ-48 דולר ל-40 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully