וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי: האינפלציה הישראלית תמשיך להשתולל

רותם סלע

16.10.2008 / 12:00

בבנק טוענים כי בנק ישראל נותן עדיפות לטיפול במשבר הפיננסי, על חשבון יציבות המחירים ומעריכים כי יבוצעו הורדות ריבית נוספות

על רקע מדד ספטמבר, שהפתיע כאשר נותר ללא שינוי, חוזים דווקא בסיטי כי תוואי האינפלציה ימשיך לחרוג אל מעל ליעדי הממשלה אך עם זאת, חוזים הורדות ריבית נוספות על רקע המשבר. "מדדי המחירים ימשיכו לתפוס את המושב האחורי למערבולת השווקים הפיננסים והחלשות הצמיחה בישראל", כותבים בסיטי ומנבאים גם את המשך היחלשות השקל ורכישות הדולרים של בנק ישראל.

בנוגע לאינפלציה מסבירים בסיטי כי האינפלציה מושפעת ממגמות מעורבות על רקע עליות נומינליות הצפויות בשכר וכן נסיקתם החדה של חלק מרכיבי המזון הכוללים בין השאר את הירקות הטריים שמחירם טיפס ב-10.5%. זאת, לצד דעיכתו האיטית של מרכיב הדיור במדד.

בסיטי רואים את האינפלציה מאיטה קלות ל-4.4% ונותרת הרבה מעל טווח האינפלציה של הממשלה (1%-3%) גם בשנת 2009. על רקע זה, מנתחים בסיטי את הורדת הריבית האחרונה והחדה של בנק ישראל כהודאה בכך שיציבות המחירים היא כעת מרכיב משני בלבד במכלול שיקוליו.

תוכנית ההגדלה של יתרות המט"ח תמשיך, לפי סיטי, מעבר ליעד המקורי של 40 מיליארד דולר אותו צפוי לדעתם הבנק "להשיג כבר בסוף נובמבר". מדיניות זו צפויה להוביל להחלשות השקל. "זאת ועוד", מסכמים בבנק, "התפתחויות פיננסיות בארה"ב בנוסף על צעדי מדיניות שונים שינקטו בה, צפויים להמשיך ולהשפיע על מדיניות בנק ישראל. אי לכך איננו פוסלים הורדת ריבית נוספת שאף עשויה להיות מוכרזת כבר בישיבת הנהלת הבנק ב-27 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully