וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מערכת הבנקאות העולמית לא בסכנת קריסה"

על רקע התערבות הממשלה במשבר הכלכלי מרגיע יו"ר רשות השירותים הפיננסיים בבריטניה: "המשבר של שנות ה-30 לא ישוב"

מערכת הבנקאות העולמית עברה את סכנת הקריסה המערכתית בעקבות התערבות הממשלה, אך עוד יגיעו השלכות כלכליות – כך אמר היום (שישי) יו"ר רשות השירותים הפיננסיים בבריטניה (FSA), אדאייר טרנר. "על אף שעדיין הולכות להיות השלכות מקרו-כלכליות של מה שקרה, אני חושב שעברנו את נקודת הסכנה בה היינו בשבוע שעבר, בה יכולנו לעבור קריסה מערכתית יסודית", אמר טרנר לפיננשל טיימס.

טרנר אמר שכלכלת העולם היתה בדרכה למיתון, אך עדיין אין סיכוי שכיום יתרחש משבר דומה לזה שפקד את כלכלת העולם בשנות ה-30, בין השנים 1929 ל-1933. "אנחנו מכירים את הלקחים, ואנחנו יודעים איך למנוע התרחשות כזו כיום", אמר בראיון ל"גארדיאן".

לדברי טרנר, בשל משבר האשראי הרגולטורים צריכים לזנוח את הנחותיהם הקודמות ולנקוט בקו קשוח יותר. ה-FSA הוא הגוף העיקרי המפקח על פעילותם של בנקים וחברות במדינה. "כשאתה עובר משבר כזה, הגיוני יותר להשליך הצידה את כל ההנחות הקודמות שלך", אמר.

טרנר אמר שהבנקים וחברות הביטוח הנמצאות תחת פיקוח הרשות שבראשותו ייאלצו לשלם מיסים גבוהים יותר כדי שהרגולטורים יוכלו לחזק את השגחתם. "יהיו יותר אנשים שישאלו יותר שאלות ויקבלו יותר אינפורמציה. אין ספק שהקשר יהיה כבד יותר", אמר ל"גארדיאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully