וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "ההתערבות הממשלתית - זמנית בלבד"

18.10.2008 / 18:34

נשיא ארה"ב הגן על תכנית החירום ואמר כי "בטווח הארוך, הכלכלה האמריקאית תתאושש". לדבריו, "לא נכתיב מדיניות חדשה לבנקים"

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ניסה להרגיע את הציבור האמריקאי ואמר כי הממשל הפדרלי אינו מתכוון להמשיק להחזיק לאורך זמן במניות בבנקים הפרטיים, להם הזרים לאחרונה כסף כחלק מתכנית החירום למשבר הכלכלי. בנאום הרדיו השבועי שלו הגן בוש על תכנית החירום הכלכלית ואמר כי "אם לא היינו פועלים כפי שפעלנו, המשבר הכלכלי היה הולך ומחריף" לדבריו, "ייקח אמנם עוד זמן עד שנראה תוצאות, אבל בטווח הארוך הכלכלה האמריקאית תתאושש מהמשבר".

בוש הסביר את התכנית הכלכלית ואמר כי המעורבות הממשלתית בבנקים הפרטיים תהיה מוגבלת, ועם שוך המשבר ירכשו הבנקים מחדש את מניותיהם מידי הממשל. "הממשל הפדרלי לא ישתלט על אף בנק ופקידי הממשל לא ישבו סביב שולחנות ההנהלה של הבנקים הפרטיים", אמר. לדבריו, "הממשל ינצל את השפעתו על בנקים רק כדי להגן על כספי משלמי המסים ואין בכוונתו להכתיב מדיניות חדשה לבנקים".

בוש צפוי להיפגש בהמשך הערב עם עמיתו הצרפתי ניקולא סרקוזי ועם נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל. שלושת המנהיגים צפויים לדון במשבר הכלכלי העולמי. בתוך כך, מזכ"ל האו"ם באן קי מון הציע לארח ועידה כלכלית בינלאומית במטה הארגון בניו יורק. "אין זמן לבזבז, ולכן אני מחוייב לגמרי לרעיון הכינוס לכל המאוחר בתחילת חודש דצמבר", כתב באן במכתב לסרקוזי,

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully