וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נפתח בירידות שערים

שמואל שוסטר

21.10.2008 / 16:10

מדד דאו ג’ונס נחלש ב-1.3% ונאסד"ק יורד ב-1.7%. מניית אודיוקודס צונחת ב-4.8%, ומניית אלדין מאבדת 2.5%

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים על רקע שלל דו"חות חלשים. דאו ג’ונס נחלש ב-1.3%, נאסד"ק יורד ב-1.7%. עם המניות הישראליות שבולטות בפתיחה: צ'ק פוינט נסוגה ב-1.7%, טבע משילה 1.4%, אורבוטק מתכווצת ב-4.6%, אלדין מאבדת 2.5%, אודיוקודס יורדת ב-4.8%.

בתוך כך, שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, הציג אמש את פרטי תוכנית הממשל לרכוש מניות בנקים בארה"ב בהיקף של רבע טריליון דולר. לדבריו, בנקים ממגוון גדלים כבר התעניינו בהשתתפות בתוכנית. "מגוון רחב של בנקים מכל הגדלים הביעו עניין", אמר פולסון, בעת הצגת פרטי תוכנית הממשל בוואשינגטון. פולסון ציין כי הממשל הקצה למימון התוכנית מספיק כסף כדי לאפשר את רכישת המניות של כל מוסד פיננסי שיעמוד בקריטריונים. "הוקצה די הון, כך שכל בנק שיעמוד בדרישות יוכל להשתתף בתוכנית", אמר פולסון.

המשקיע הנודע מארק פייבר, אשר חזה את המפולת בשוק המניות ב-87', העריך אתמול כי הנפילות שנרשמו בשוק המניות בארה"ב היו מופרזות, וכי השוק צפוי לרשום עליות חדות - אם כי לא ירשום שיאים חדשים.

בהתייחסו להשקעותיו, אמר פייבר כי הוא מחזיק כעת בזהב, במזומנים ובאג"ח קצרות טווח, משום שהאינפלציה צפויה להתגבר ככל שהממשל האמריקאי יוריד את הריבית בניסיון לבלום את ההאטה. לדבריו, מניות מהוות כעת 7% או 8% מסך החזקותיו, ושאר השקעותיו הן בזהב - הפוזיציה הגדולה ביותר שלו - וכן במזומנים ובאג"ח.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully