וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחדות מהמיתון: בורסות אירופה ואסיה צללו

על רקע נתונים על מיתון בבריטניה, צנחו המדדים המובילים באירופה: לונדון ופרנקפורט צוללות ב-5%. באסיה: טוקיו בשפל של 26 שנה

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (שישי) בירידות שערים חדות על רקע החששות ממיתון. בורסות לונדון ופרנקפורט צונחות ב-5% ובורסת פריז יורדת ב-3.5%. גם באסיה ירידות חדות: בורסת טוקיו נפלה ב-10% לרמת שפל של 26 שנה, בורסת הונג קונג ירדה ב-6.8%.

בתוך כך, היום פורסמו נתונים לפיהם כלכלת בריטניה רשמה ברבעון השלישי צמיחה שלילית של 0.5% ביחס לרבעון השני של השנה. זו הפעם הראשונה זה 16 שנה שנרשמת צמיחה שלילית באי הבריטי והחשש הוא שהמיתון יימשך לאורך כל 2009.

חברות האלקטרוניקה הן אלה שהובילו את ירידות השערים בבורסת טוקיו, לאחר שסוני הורידה את תחזית הרווחים שלה לשנת הכספים הנוכחית. את הנפילות באירופה מוביל מגזר המכוניות בעקבות פרסום תחזית עגומה של וולבו וירידה בהכנסות פז'ו. וולבו הורידה את תחזית המכירות לתעשיית המשאיות באירופה ודיווחה כי המכירות לא ירשמו השנה שינוי לעומת אשתקד. המסכים האודמים שלטו גם בבורסה במוסקבה, שם הופסק המסחר במדד ה-RTS לאחר שנרשמו ירידוצ שערים של 7.33%.

בתוך כך הנגיד האמריקאי לשעבר, אלן גרינספאן, אמר אתמול (חמישי) לקונגרס כי הוא מופתע מההתמוטטות של שוק האשראי בארצות הברית, והודה כי יש לו אחריות מסויימת למצב, בכך שטעה בהתנגדותו לרגולציה. לדבריו, "המשבר הזה הפך להיות רחב יותר מכל מה שיכולתי לדמיין, אנחנו נמצאים במצב של שוק וחוסר אמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully