וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית לבינתיים: ייפתח סניף איקאה בראשל"צ

רז סמולסקי

22.3.2009 / 16:24

הסניף ייפתח ללא הפאוור סנטר שתוכנן לידו. ביהמ"ש אישר הסכם פשרה בין זכיינית איקאה אירוס הגלבוע לבין המתנגדים

אחרי מאבקים קשים ורעש תקשורתי גדול מסתיימת פרשת איקאה בהסכם פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט ולוועדות התכנון: סניף איקאה יוקם, אבל ללא הפאוור סנטר שתוכנן להיבנות לידו.


בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב אישר ביום חמישי הסכם פשרה בין אירוס הגלבוע, זכיינית איקאה בישראל ובעלת הקרקע במתחם מעין שורק בראשון לציון ובין המתנגדים העיקריים להקמת המתחם המסחרי שם.

במסגרת ההסכם, התחייבה אירוס הגלבוע, זרוע הנדל"ן של קבוצת בנופמן פישר, שלא להפעיל או ליזום מרכז מסחרי, אך היא קיבלה את ברכת המתנגדים לפתיחת סניף איקאה השני בארץ בנוסף לבנייה של 3,000 מ"ר נוספים שישמשו לבתי קפה, מסעדות וסניפי בנק דואר.

הסכם זה מגובה במכתב שהעביר ראש העיר ראשון לציון, דב צור, לעורכי דינם של המתנגדים, נעמי וייל, אלימלך קריסטל ואבי שרף, בו הוא מתחייב שלא לאפשר שימושים חורגים למסחר במתחם, לא להקים מרכז מסחרי מעבר ל-3,000 המ"ר שהושגו בהסכם הפשרה ולא לתמוך בכל תוכנית שתעמוד בניגוד להתחייבות זו.

הישג חשוב לסוחרים המתנגדים

המתנגדים, רובם סוחרים ובעלי עסקים מראשון לציון, יסירו, בתמורה את העתירות שהגישו לבית המשפט כנגד חוקיות המכרז השני, בו זכתה אירוס הגלבוע בתחילת מרץ ואת ההתנגדויות שהגישו נגד אישור התב"ע של חנות איקאה.

המתנגדים טענו נגד המכרז השני שפירסם מנהל מקרקעי ישראל לשיווק הקרקע בראשון לציון כי הוא אינו חוקי ותפור למידותיה של איקאה, שכן המכרז כלל סעיף שבו מתחייב הזוכה במכרז לשלם לאירוס הגלבוע 293 מיליון שקל בגין ההשקעות שהיא ביצעה בקרקע, כולל הקמת החנות. בסופו של דבר אירוס הגלבוע היתה המתמודדת היחידה ותמורת הקרקע היא זכתה בקרקע תמורת מחיר המינימום במכרז - 132 מיליון שקל בתוספת של 36 שקלים.

הסכם זה הוא הישג יפה למתנגדים, שהצליחו למנוע את הקמת הפאוור סנטר של אירוס הגלבוע בשטח של 30 אלף מ"ר. ככל הנראה סניף איקאה לא מהווה תחרות ישירה עבורם ועל הקמתו הם הסכימו למחול. מה גם, שבתי המשפט והרשות המקומית מעולם לא חייבו את הריסת המבנה של החנות.

גם אירוס הגלבוע תזכה לרוות מעט נחת, היא תזכה לפתוח את סניף איקאה אחרי שלוש שנות מאבק משפטי שבמהלכן לא נחסכה ממנה ביקורת משפטית וציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully