וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזירות בדרך: מס מורחב על סלולרי לעובדים

מס למקבלי סלולרי ממקום העבודה ומס לספורטאים ועיתונאים זרים הפועלים בארץ - כך מתכנן האוצר למלא את קופת המדינה

במשרד האוצר מתכננים להעלות בעשרות אחוזים את המס הקיים על שימוש בסלולרי ממקום העבודה - ולקבוע אותו בגובה של עד 70 שקלים בחודש, זאת במטרה למלא את קופת המדינה ולממן את העלויות הצפויות כתוצאה מהתכנית המדורגת להפחתת מס ההכנסה - כך פורסם הבוקר לראשונה בגלי צה"ל.

מדובר ב-2 מיליון מכשירים הנמצאים בשימוש של עובדים במשק, אשר אמורים להוסיף לקופת המדינה כ-200 מיליון שקלים בשנה.

על פי התכנית המתגבשת, יצומצם המס שהוטל לאחרונה על זכיות בהגרלות כך שהמס יעמוד על שיעור של 25% מכל זכייה שמעל ל-5,000 שקלים. באוצר נוטים גם להרחיב את נטל המס המוטל על ספורטאים ועיתונאים זרים הפועלים בישראל אשר יידרשו לשלם עד 46% משכרם כמס.

הצעה נוספת שהועלתה במשרד, על פי הדיווחים, היא ביטול הפטור ממע"מ שניתן לתיירים המגיעים לישראל בעבור לינות במלונות והשכרת כלי רכב - בדומה לנהוג במדינות רבות בעולם, הצעה המעוררת ביקורת נוקבת בקרב בכירים במשרד התיירות וגורמים שוניף בענף.

יש לציין כי ה"גזירות" המתוארות טרם הוכרזו ע"י משרד האוצר ולא נכללו בתכנית שהוצגה בשבוע שעבר וזכתה לכינוי "תכנית בלימה ותנופה" - במשרד מעכבים בשלב זה את הפרסום הרשמי של הצעדים הצפויים לצורך מימון התכנית השאפתנית, זאת יש להניח מתוך רצון למנוע לובי של התנגדויות שעשוי להפריע לגיבוש התקציב הדו-שנתי שאמור להיות מובא בפני הכנסת בחודשים הקרובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully