וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעת מצניחה את שוק התעופה

עומר רבין

27.4.2009 / 10:42

אפקט השפעת ניכר על שוק התעופה - בכל העולם יורדות מניות המגזר בשיעורים חדים. ירידה קלה גם בכמות היוצאים מישראל לאזור

אפקט "שפעת החזירים" עושה את שלו ושולח את מניות שוק התעופה העולמי לירידות שערים חדות היום. לאור הדיווחים על המשך התפשטות המגיפה, ישנו חשש בקרב רבים כי הדבר יביא לפגיעה בתיירות העולמית, לגל נרחב של ביטולי כרטיסי טיסה ולשחיקה בתוצאות הכספיות של החברות.

במזרח, מניית אייר צ'יינה צנחה היום ב-12.8% בבורסה של הונג קונג. באירופה - נחלשת בשעה זו מניית "בריטיש אירווייז" בבורסה של לונדון בשיעור חד של 7.5%, בפריז מאבדת אייר פראנס-ק.ל.מ 8.6%, ובפרנקפורט צונחת "לופטהנזה" ב-10% שלמים כרגע. בניו יורק ממתינים במתיחות על מנת לבחון את ההשפעה על מניית "אמריקן איירליינז" עם פתיחת שבוע המסחר שם.

גם אצלנו בבורסה בת"א נחלשת מניית אל-על ויורדת כרגע בשיעור של 3%.

ואצלנו: ירידה קלה בתיירות היוצאת למקסיקו

כ-20% מהתיירים שהיו אמורים ליסוע ליעדים באזור מקסיקו בזמן הקרוב החליטו שלא יעשו כן - כך אמר לפני זמן קצר ל"וואלה! עסקים" סמנכ"ל השיווק של חברת איסתא, רונן קרסו.

"להערכתנו נמצאים כרגע במקסיקו כ-1,000 ישראלים. חלק גדול מהם החליטו בעקבות המגפה לעזוב את המדינה ולעבור למדינות אחרות באזור - בעיקר גוואטמלה אבל גם קוסטה ריקו ואחרות. חלקם גם נדדו דרומה ליעדים בדרום אמריקה. יש מיעוט נוסף, בעיקר באזורים כפריים מחוץ לערים, שפחות מודע למגיפה ולכן עדיין לא שינה את תכניותיו - בכל מקרה, לא ראינו שום שינוי משמעותי בכמות המטיילים לאזור שבוחרים לממש את כרטיס החזרה שלהם בעקבות המגיפה. ככלל, מקסיקו הוא לא יעד מאוד פופולרי עם הרבה טיולים וקבוצות - כך שמדובר על טיולי יחידים שחלקם אפילו לא מודעים להתפתחויות האחרונות".

בכל הנוגע ליציאת תיירים נוספים מישראל למקום אמר קרסו: "אפשר לומר שכחמישית מהנוסעים שהיו אמורים לצאת בשבועות הקרובים למקסיקו שינו את תכניותיהם - חלקם הגדול יצאו למקומות אחרים, וחלק קטן מאוד מהם בחר לבטל את החופשה - לא מדובר על סופ"ש באירופה אלא לרוב על טיול של צעירים שחולמים ומתכננים הרבה זמן את הטיול והעיתוי שלו ולכן לא מוותרים עליו בקלות אלא בוחרים לעשות שינוי קל במסלול ולצאת לדרך".

באיסתא הוסיפו כי הם מתקשים להאמין שלמשבר תהיה השפעה משמעותית על כמות היוצאים לחו"ל בתקופה הקרובה או על הפופולריות של יעדי דרום וצפון אמריקה: "בשלב זה כל עוד המגיפה מרוכזת בערי מקסיקו, התיירות הישראלית נמשכת ליעדים הרגילים בברזיל, ארגנטינה, ארה"ב ויתר היעדים הפופולריים".

מחברת אל על נמסר כי לא נרשם כל שינוי ראוי-לציון בכמות הנוסעים בטיסות החברה לארה"ב, אירופה או הקו החדש לדרום אמריקה שיחנך בסוף השבוע הקרוב. החברה אינה מפעילה, כידוע, טיסות למקסיקו ואף אינה מוכרת כרטיסים לטיסות המשך (קוד-שר) ליעדים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully