וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר הבירה

ענת קם

30.4.2009 / 22:53

האם הגיעה לקיצה סאגת מכרז הרדיו האזורי בירושלים? נדחתה עתירת רדיו ירושלים נגד זכיית קבוצת רדיו הבירה

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (חמישי) את עתירת רדיו ירושלים נגד זכיית רדיו הבירה במכרז הרדיו האזורי באזור ירושלים. בכך נסללה הדרך למתן הזיכיון לרדיו הבירה, שיחל את פעילותו למעלה משנה וחצי לאחר פרסום המכרז להפעלת הרדיו באזור ירושלים. בית המשפט דחה את כל טענות רדיו ירושלים נגד קבוצת רדיו הבירה ואישר את החלטת מועצת הרשות השנייה להעניק לה את הזיכיון. בראשות המועצה שדנה במכרז באזור ירושלים עמד חבר המועצה עורך הדין מיכאל אבירם במקומה של יושבת הראש נורית דאבוש, שפסלה עצמה מהשתתפות במכרז על רקע ניגוד עניינים. את הרשות השנייה ייצגו עורכי הדין יאיר עשהאל ואסנת אלירם ממשרד א. אברמזון ושות'.

בדצמבר האחרון עתר רדיו ירושלים לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים נגד מתן הזיכיון לרדיו הבירה. בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין איל רוזובסקי ותמיר כהנוב ממשרד צלרמאיר-פילוסוף טען הרדיו כי המכרז התנהל בצורה לקויה והיה מוטה מתחילתו לטובת רדיו הבירה. בנוסף, נטען כי רדיו הבירה לא עמד בתנאי הסף להתמודדות במכרז.

החלטת בית המשפט מהיום שמה סוף לסאגת המכרז על הפעלת הרדיו האזורי בירושלים שנמשכת מזה כשנה וחצי. תחילה פורסם המכרז באיחור על מנת לאפשר לקבוצות רבות יותר לגשת אליו. לאחר מכן ניסה רדיו ירושלים מספר פעמים למנוע את קיום המכרז בטענה שרדיו הבירה אינו יכול להתמודד בו. הרדיו התייחס, בין היתר, לסוגיית הבעלות הצולבות שעלתה עם ביצוע עסקת לוגיה-עופר מדיה, במסגרתה רכשה חברת עופר מדיה שבשליטת האחים עופר 25% מחברת לוגיה, אחת השותפות בקבוצת רדיו הבירה, ובכך הפכה למעשה לבעלת שליטה ברדיו הבירה. קבוצת עופר מדיה היא בעלת השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת והבעלות על שתי הקבוצות מנוגדת לכללי הבעלויות הצולבות. הרשות השנייה החליטה כי מניות לוגיה תועברנה לנאמנות עיוורת לפני השלמת העסקה ובכך אפשרו את המשך קיום המכרז. אחת הטענות שהעלה רדיו ירושלים בעתירתו היא כי היתר זה סימל את מגמתיות הרשות ואת רצונה לתת את הזיכיון לרדיו הבירה.

את תגובת עובד לוי, מנכ"ל רדיו ירושלים, לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully