וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מוסיף לצנוח - בנק ישראל ימשיך להתערב

השער היציג צנח ב-1.9% ונקבע על 4.017 ש"ח. במסחר כעת נסחר מתחת ל-4 שקלים. בנק ישראל הודיע כי ימשיך במדיניות רכישת הדולרים

המטבע האמריקני רשם היום צניחה של קרוב ל-2% בערכו כשנסחר משך שעות ארוכות במהלך היום ברמה שמתחת ל-4 שקלים. בסופו של דבר נקבע שערו היציג של המטבע על ידי בנק ישראל ברמה של 4.017 ש"ח.

בחדרי העסקאות המרכזיים מעריכים כי מגמת ההיחלשות בשוויו של המטבע לעומת השקל צפויה להימשך - עדויות לכך ניתן גם למצוא במסחר הבין-בנקאי המתנהל לאחר קביעת היציג המצביע כרגע על שער שמתחת לרף 4 השקלים.

הירידות החדות שרשם הדולר בימים האחרונים "מחקו" למעשה את כל העליות שרשם המטבע בחודשיים האחרונים והשיב אותו לרמות בהן נסחר בתחילת חודש מרץ.

על רקע הדברים, הודיע היום בנק ישראל כי ימשיך במדיניות רכישת הדולרים שלו מדי יום - במטרה למנוע נפילה בערך המטבע לעומת השקל. הבנק המרכזי ירכוש בכל יום חול שטרות ירוקים בסכום כולל של 100 מיליון דולר, ובימי שישי - כ-50 מיליון. הודעת הבנק נועדה להרגיע רבים בשוק שחששו כי בבנק ישראל יפסיקו לנקוט במדיניות הנוכחית - צעד שעשוי להביא להידרדרות מהירה יותר בשערו של המטבע ובדהירה לעבר רמות נמוכות בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully