וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: יו"ר הפועלים דנקנר הולך הביתה

עומר רבין

1.6.2009 / 20:30

בתום דיון סוער הוחלט בדירקטוריון כי דנקנר יסיים את תפקידו בתוך חודשיים, ויוחלף ביאיר סרוסי. ציון קינן ייכנס למשרד המנכ"ל תוך 10 ימים

בתום דיון סוער בן 4.5 שעות הכריע הערב (שני) דירקטוריון בנק הפועלים כי היו"ר דני דנקנר יפרוש מתפקידו בחודשים הקרובים ויוחלף ע"י יאיר סרוסי שכיהן בעבר כדירקטור בבנק ושימש עד היום כיו"ר ועדת ההשקעות של מבטחים. על פי ההודעה ששיגר בנק הפועלים לבורסה, אישר הפיקוח על הבנקים את שמו של סרוסי כיו"ר החדש.

עוד עולה מהודעת הבנק, כי דנקנר ימשיך לכהן בתפקידיו בבנק עד לתאריך 1 באוגוסט (בעוד חודשיים), וכן יכהן כדירקטור עד סוף השנה הנוכחית. לאחר פרישתו, ימשיך לכהן כדירקטור בבנק הפועלים שוויץ.

בכך מסתיים עימות סוער בן חודשיים וחצי בין הנהלת הבנק, בשליטתה של שרי אריסון, לבין בנק ישראל והפיקוח על הבנקים שדרשו להדיח את דנקנר על רקע שורת החלטות שהתקבלה בדירקטוריון הבנק ומערכת היחסים הבעייתית שלו, לכאורה, עם המנכ"ל המתפטר צבי זיו. דנקנר נפגש בעבר, כזכור, עם הנגיד פישר וביקש ממנו להסיר את הדרישה להדחתו - אך נענה בשלילה.

במקביל, החליט הדירקטוריון כי המנכ"ל הנוכחי צבי זיו יסיים את תפקידו כבר בעוד 10 ימים - ולמשרדו ייכנס ציון קינן שישמש כממלא מקום עד לבחירת מנכ"ל קבוע בבנק. בכך דבק הבנק במתווה שסוכם עם בנק ישראל לפיו תפעל ועדת איתור למינויו של מנכ"ל הבנק הבא במקומו של זיו. כזכור, בחר דירקטוריון הבנק למנות את ציון קינן ללא ועדת איתור - אך לאור דרישת המפקח על הבנקים רוני חזקיהו הוקמה לבסוף ועדה המורכבת מ-3 דירקטורים חיצוניים ו-3 דירקטורים נוספים מטעמה של שרי אריסון. הועדה אמורה לבחון בימים אלה שמות של מועמדים שונים למשרת המנכ"ל, בהם גם קינן עצמו, ולהגיש את מסקנותיה לא יאוחר מחודש ספטמבר השנה - זאת בהתאם לסיכום עם בנק ישראל.

בבנק ישראל קיבלו בסיפוק את החלטת הדירקטוריון: "הנגיד והמפקח על הבנקים מאחלים הצלחה להנהלת ולדירקטוריון בנק הפועלים בהמשך הובלתם את הבנק בתקופה זו של זעזועים בכלכלה העולמית"

"בנק ישראל רואה לנגד עיניו מטרה מרכזית: לחזק את בנק הפועלים והנהלתו. תפקידו של בנק ישראל, ובתוך כך של הפיקוח על הבנקים, הוא להבטיח את יציבות המערכת הבנקאית בישראל, לחזקה ולשמר את אמון הציבור בה. לשם השגת יעד זה ימשיכו בנק ישראל והפיקוח על הבנקים להגן על ענייניהם של המפקידים, המשקיעים והציבור כולו" - לשון תגובת הבנק המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully