וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע: מנהל פורום באינטרנט אינו עובד

נורית רוט

17.6.2009 / 16:47

בית הדין לעבודה דחה את תביעתו של מנהל פורום מדע באתר "וואלה" לקבלת שכר. "הוא מתנדב, וגם זה ברף התחתון של ההגדרה"

סוגיה תקדימית בתחום האינטרנט עלתה לדיון בפסק דין שניתן שלשום על ידי בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע: האם מנהל פורום נחשב עובד של חברת האינטרנט בה הוא עובד? לפי פסק דינו של נשיא בית הדין מיכאל שפיצר, התשובה לשאלה זו – שלילית.

התובע, דוד יששכרי, ד"ר לכימיה שיוצג על ידי עו"ד יפית מאיר, היה מנהל פורום מדע באתר האינטרנט של וואלה תקשורת. לטענתו, בינואר 2006 הוא פוטר מעבודתו לאחר כ-10 שנות עבודה. לטענתו, היקף שעות עבודתו באתר היה 7 ימים בשבוע, שמונה שעות עבודה ביום, ואולם מעולם לא שולם לו שכר בגין עבודתו, שמצטבר לטענתו לסכום של כ-1.5 מיליון שקל.

וואלה, שיוצגה על ידי עוה"ד תמיר גליק וכרמית אלון ממשרד מוזר, טענה כי בינה לבין יששכרי לא התקיימו יחסי עובד-מעביד, כי יששכרי ניהל את האתר בהתנדבות וכי מעולם לא הובטחה לו כל תמורה בעד שירותיו. לפי הנטען, יששכרי עבד כראש יחידה במפעלי ים המלח ואת ניהול הפורום ביצע כתחביב בלבד.

"לא התקיימו יחסי עובד-מעביד"

השופט שפיצר קיבל את טענות וואלה וקבע כי לא התקימו יחסי עובד מעביד בין יששכרי לוואלה. בין השאר התחשב בעובדה כי לאחר סיום עבודתו בוואלה החל יששכרי לעבוד כמנהל פורום ב-msn וגם זאת ללא שכר, זאת לדברי השופט "מהטעם שידוע לו היטב שאין הוא בגדר עובד, וכי פעילותו כמנהל פורום אינה חורגת מעיסוקו בתחביב המדע, והיותו בר סמכא בנושאים מדעיים - הופך אותו למועמד ראוי למנהל פורום".

השופט הוסיף כי הוא "לא חוייב לשהות בפורום, ואת מרבית גלישותיו ערך במסגרת שעות עבודתו המשולמות על ידי מפעלי יום המלח עבור עבודתו שם". לבסוף קבע כי "אין לראות בתובע יותר ממתנדב, ואף זאת ברף התחתון של הגדרת "מתנדב", שכן להבדיל מהתנדבות שמקורה בנדיבות ותכליתה נדבה ותרומה לזולת, למנהל הפורום אינטרס ותועלת אישית המופקים על ידיו מתפקיד זה. אל מול סמכות ניהול הפורום ומחוייבותו למחוק תכנים פסולים, ניתנים לו פירסום, הכרה ויכולת להציג עמדותיו ותפיסותיו באין מפריע, וסמכות אל מול גולשים אחרים".

השופט הטיל על יששכרי הוצאות חריגות בסך 50 אלף שקל, שלדבריו "יתנו ביטוי למורת רוחנו מהתנהלותו לאורך כל ההליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully