וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוכני הנסיעות ניסו לחסל התחרות באינטרנט"

אורה קורן

30.6.2009 / 7:08

רשות ההגבלים העסקיים פשטה על משרדי התאחדות סוכני הנסיעות, בחשד כי לחצו על חברות תעופה לגבות עמלות מינימום על רכישה באינטרנט

רשות ההגבלים העסקיים פשטה אתמול על משרדי התאחדות סוכני הנסיעות, תפסה מסמכים והחלה לחקור את בכירי ההתאחדות. בין השאר הובא למשרדיה בתל אביב לחקירה מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל.

ברשות ההגבלים העסקיים, בראשות רונית קן, בודקים חשדות לכאורה שלפיהם ניסתה התאחדות סוכני הנסיעות להגיע להסכמות עם חברות תעופה דוגמת בריטיש איירווייס, סוויס ואייר פראנס, כך שיגבו עמלת מינימום במכירת כרטיסי טיסה באינטרנט. בדרך זו אמורים לעלות מחירי הכרטיסים לצרכנים ותישמר כדאיות הרכישה מהסוכן. מהלך כזה הוא עבירה על חוק ההגבלים העסקיים, ונחשב להסדר כובל הפוגע בתחרות.

בשנים האחרונות צוברת תאוצה מגמת רכישת כרטיסי טיסה באמצעות האינטרנט, לאחר שנים שבהן נערכו רוב המכירות באמצעות סוכנים בלבד. ברשות ההגבלים העסקיים חושדים כי בניסיונות להגיע להסכמות על גביית עמלות פעל האיגוד להפוך את ערוץ הרכישה הישיר דרך האינטרנט ללא כדאי.

חקירת התאחדות סוכני הנסיעות אינה הראשונה שעורכת רשות הגבלים מול איגוד מקצועי. בתחילת החודש פשטה רשות הגבלים על משרדי התאחדות הקבלנים, תפסה מסמכים וחקרה את ראשי ההתאחדות. ככל הנראה מדובר בחשד להנחיות פעולה אחידות שפירסמה התאחדות הקבלנים, שתוצאתן היתה פגיעה בתחרות.

בכוונת רשות ההגבלים העסקיים להגביר את האכיפה על התאחדויות המאגדות פעילויות באותו תחום. בישראל פועלים איגודים והתאחדויות במגוון ענפים, בהם התאחדות התעשיינים, החקלאים, המלונאים, הקבלנים, הבנקים, היהלומנים, הביטוח, הסוחרים והיבואנים (איגוד לשכות המסחר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully