וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמח בכוורת: החודש נרכוש דבש ב-40 מיליון ש"ח

רמי שני

31.8.2009 / 8:38

6,000 טון רימונים, 1,500 טון דבש ו-1,000 טון דגי קרפיון – הישראלים נערכים לתקופה שגם המיתון לא יכול להרוס. וואלה! עסקים עם כל המספרים מאחורי הקילוגרמים שנעלה בספטמבר

תקופת החגים שמחה במיוחד לחקלאים ולמשווקים אשר מצפים בקוצר רוח כל השנה לעונה בה בלי תלות במצב הכלכלי הצרכן הישראלי פשוט לא מפסיק לקנות. תכירו את ארבעת המינים (המכניסים) של ראש השנה:

המגורען: רימון

לא פחות מ-6,000 רימונים נרכשים בישראל מדי שנה בתקופת החגים לבדה. מגדלי רימונים הגדילו לא מכבר את השטח עליו הם נוטעים עצי פרי אלו, לכמות של 10.500 דונמים- ארבעת אלפים מתוכם ניטעו בשלוש השנים האחרונות. כמות הפרי הנצרכת בארץ בשנה הגיעה ל 11 אלף טונות - ששת אלפים מתוכם, כאמור, בתקופת החגים.

צריכה זו אינה מצביעה על היקפי הקטיף: כמויות הפרי השנתיות הגיעו ל 23 אלף טונות, מרביתם מיועדים ליצוא. על פי הערכת המגדלים, תשווק בחוץ לארץ כמות של כ 12 אלף טונות. כמעט כפול מהשיווק מחוץ למדינה בשנה שעברה. החוקרים מסבירים את הגידול בצריכה באמצעות הפירסום הרב שניתן לתכונותיו השופעות: לפרי ערך בריאותי גבוה, הוא מכיל נוגדי חימצון, ויטמין C וברזל בכמויות גבוהות. נכון להיום, הפרי משווק בשלמותו, כגרגרים באריזות החוסכות את עבודת הקילוף, כמיצים טבעיים, כמשקאות אלכוהוליים ואף כמוצרי בריאות וקוסמטיקה.

הטפוח: תפוח

תפוח טבול בדבש, הוא מסמלי ראש השנה. על פי נתוני משרד החקלאות ופיתוח הכפר, יש בישראל כ- 40,000 דונם מטעי תפוחים נושאי פרי - היבול של שנת 2008 הגיע ל 110,000 טון, בהתאם לממוצע השנתי מזה מספר שנים. צרכן ישראלי אוכל בממוצע כ- 125 תפוחים בשנה - אך למגדלים בישראל תחרות קשה עם חקלאים בחוץ לארץ: בעולם מייצרים כל שנה 60 מיליון טונות של הפרי, הכמות הגדולה ביותר גדלה בסין, שם קוטפים כ 30 מיליון טון בשנה. בכלל מדינות אירופה מגדלים תשעה מיליון טון בשנה ובארצות הברית קוטפים חמישה מיליון טונות.

המתוק: דבש

40% מהתצרוכת השנתית של דבש בישראל נצרכת סביב חגי תשרי, ובעיקר סביב ראש השנה. המדובר ב- 1,500 טון הנצרכים בחודש אחד, בשווי כולל של 35 - 40 מיליון ¤ במונחי מחיר לצרכן. ישראלי ממוצע צורך בחודש תשרי כ- 300 גרם דבש בממוצע (לפי חישוב האוכלוסייה החוגגת את חגי תשרי) – כאשר במהלך השנה כולה צורכים הישראלים כ- 3,500 טון דבש.

דבש, יודע צרכן לא ממוצע ישראלי, יכול להגיע בכל מיני צבעים וטעמים: אם הוא מיוצר בכוורות הנמצאות ליד עצי איקליפטוס או אבוקדו, הוא נמכר סמיך וכהה. דבורים בכוורות ליד משטחים של פרחי בר או פרדסים ועצי פרי הדר מיצרות דבש בהיר ונוזלי. שירות ההדרכה והמקצוע של משרד החקלאות, הצליח ליצור מדדים לצרכני הדבש וגילה ש-20% מהם מחפשים דבש על פי איזור הייצור. על שולחן פלח שוק זה, עולה בשל כך דבש בטעמים רבים, כמו למשל דבש מזעתר. כוורות המייצרות דבש טעמים, מכונות "מכוורות בוטיק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

המלוח: דג

סועד ישראלי ממוצע אוכל 900 גרם דגים בחודש כשכל האוכלים יחד, כולל אלו שאינם בממוצע הרב שנתי, צורכים 75 אלף טונות של דגים. אלף טונות של דג קרפיון נאכלים בתקופת החגים לבדה. בשאר ימי השנה, אוכלים בישראל 350 טונות מדג זה. מדובר אגב בצריכה נמוכה לעומת שאר מדינות הים התיכון, בהן אוכל כל צרכן כארבעים קילוגרם דגים בשנה או יפן שבה אוכל כל צרכן כ-60 קילוגרם. בישראל מסתפקים ב-11 קילוגרם דגים בשנה ובארה"ב נמצאים הרחק מאחור עם עד 7 קילוגרם דגים בשנה בלבד לצרכן.

  • עוד באותו נושא:
  • ראש השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully