וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה מכס על ייבוא צמיגים מסין

ניו יורק טיימס

12.9.2009 / 15:17

מאבקי הסחר מתגברים על רקע המשבר: הכרזתו של אובמה על הטלת המכס נועדה להרגיע את איגודי העובדים בארה"ב אך עשויה לעורר זעם בסין

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע ביום שישי על הטלת מכס של 35% על צמיגי מכוניות ומשאיות קלות המיובאים מסין. הכרזתו של אובמה מהווה ניצחון גדול עבור איגוד העובדים יונייטד סטילוורקרס, המייצג את עובדי מגזר ייצור הצמיגים בארה"ב. לעומת זאת, מדובר בצעד שצפוי להעלות את חמתם של הסינים.

אובמה אינו יכול לסכן את יחסיו עם איגודי העובדים הגדולים, בתקופה בה הוא זקוק לתמיכתם ברפורמה במערכת הבריאות שהוא מנסה להעביר בקונגרס. עם זאת, בעוד שבועיים בלבד, אובמה צריך יהיה לעמוד פנים אל פנים מול הנהגת סין בפסגת מדינות ה-G20 בפיטסבורג שבפנסילווניה.

זוהי הפעם הראשונה שארה"ב ניצלה תנאי שנכלל בהסכם שלה לתמוך בכניסתה של סין לארגון הסחר העולמי (WTO) ב-2001. לפי תנאי זה, חברות ועובדים בארה"ב הנפגעים מיבוא מסין יכולים לבקש מהממשלה הגנה באמצעות הוכחה כי היצרנים האמריקאים נפגעו מאי יציבות בשוק או מזינוק ביבוא מסין. ארה"ב אינה חייבת להוכיח כי סין נוהגת באופן לא תחרותי. נציבות הסחר הבינלאומי בארה"ב כבר פסקה כי יבוא הצמיגים מסין פוגע בשוק הצמיגים, והמליצה כי אובמה יטיל את המכס החדש למשך 3 שנים.

יבוא צמיגים מסין לארה"ב שולש בין השנים 2004-2008, וסין צברה נתח של 16.7% בשוק זה, לפי נציג הסחר של ארה"ב בארגון הסחר. 4 מפעלי צמיגים נסגרו ב-2006-2007, וכמה מפעלים נוספים צפויים להיסגר השנה. איגוד תעשיית הצמיגים התנגד להטלת המכס, בטענה כי הוא אינו צפוי להגן על משרות אמריקאיות, אלא רק יוביל יצרנים להעביר מפעלים למדינות בהן ניתן לייצר צמיגים בזול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully