וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "נגביר הרגולציה - נמתן המעורבות הישירה"

רויטרס

14.9.2009 / 16:21

בנאומו המתוכנן לרגל יום השנה לקריסת ליהמן ברדרס ותחילת המשבר, צפוי הנשיא האמריקאי להתמקד בצורך לנקוט בסדרה נוספת של צעדים לרפורמה במגזר הפיננסי

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יישא היום נאום בוול סטריט לציון יום השנה לקריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, החל מחר. בנאומו צפוי אובמה לדבר על רצונו לצמצם את מעורבות הממשלה הישירה במגזר הפיננסי, אולם להדגיש כי מערכת חוקים חדשה למניעת משבר בשווקים נחוצה יותר מתמיד, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.

בנאומו, שיתקיים בפדרל הול אשר ממוקם מול בורסת ניו יורק, מקום מושבו הראשון של הקונגרס, צפוי אובמה לדבר על חשיבות הגברת הרגולציה על השווקים, ולהדגיש את הצורך בתיאום גלובלי בנושא זה, כך מסר בכיר בממשל, אשר ביקש להישאר בעילום שם. "השנה הגיע הזמן, לאחר כל מה שקרה, לערוך רפורמה במערכת הרגולציה הפיננסית", אמר יועצו הבכיר של אובמה, לורנס סאמרס, בשבוע שעבר.

הציבור זעם על ההתערבות המוגזמת ע"ח משלם המיסים

פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, שהתרחשה ב-15 בספטמבר 2008, הביאה להסלמה במשבר הכלכלי העולמי, אשר הוביל מוסדות פיננסיים להפסדים ומחיקות של יותר מ- 1.6 טריליון דולר, ולהתערבות ממשלתית חסרת תקדים במגזרי הבנקאות, הביטוח והרכב. פעולות החילוץ של הממשל האמריקאי עוררו את זעם הציבור, שכעס על השימוש שנעשה בכספו.

רוברט גיבס, מזכיר העיתונות של הבית הלבן, אמר אתמול כי ההתנגדות הציבורית לרפורמת הבריאות של אובמה, כמו גם ליוזמות נוספות של הממשל, קשורה בין השאר לכעס על חילוץ החברות הגדולות. "אנשים כועסים מכיוון שביום שני אנו מציינים את יום השנה לקריסת ליהמן ברדרס, שחוללה קטסטרופה פיננסית, שכמותה מעולם לא ראינו", אמר גיבס בראיון לתוכנית "מצב האומה" ב-CNN.

במהלך נאומו, שצפוי להמשך חצי שעה, ימנה אובמה את הצעדים שנקט הממשל בתגובה למשבר הכלכלי, וידון בצעדים שהוא מתכוון לעשות במטרה להפחית את מעורבותו הישירה במגזר הפיננסי. שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, צפוי להייצב לצדו של אובמה בעת הנאום, וכמוהו גם כריסטינה רומר, יו"ר ועדת היועצים הכלכליים של הבית הלבן.

בראיון שפורסם היום ב"פייננשל טיימס" אמר גייתנר כי לממשל האמריקאי לא היתה מספיק סמכות חוקית שתאפשר לו לתמוך במערכת הבנקאית בשיאו של המשבר. הוא אמר שזהו "כישלון טראגי", שיש לרפאו באמצעות חוקים חדשים. נאומו של אובמה יתמקד בצורך לנקוט בסדרה נוספת של צעדים לרפורמה במגזר הפיננסי, אמר גיבס בשבוע שעבר. לדבריו, "הנשיא מעוניין באמצעים שיבטיחו כי התוהו ובוהו שראינו בכלכלה לא יחזור על עצמו". עם זאת, אמר גיבס כי אובמה אינו צפוי להציג הצעות חדשות לרפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully