וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מהמשבר? ירידה של 23% במספר המפוטרים

אלון שן ועומר רבין

21.9.2009 / 12:13

מנכ"ל השירות יוסי פרחי אומר כי "הנתונים המפורסמים מצביעים על ניצני התאוששות במשק, אך מוסיף כי "מוקדם עדיין להעריך באם מדובר במהפך בנתוני האבטלה"

שירות התעסוקה פרסם היום את נתוני האבטלה לחודש אוגוסט. מנכ"ל השירות יוסי פרחי אומר כי "הנתונים המפורסמים מצביעים על ניצני התאוששות במשק, אך מוסיף כי "מוקדם עדיין להעריך באם מדובר במהפך בנתוני האבטלה".

מספרם של המובטלים באוגוסט הסתכם ב-211.6 אלף איש לעומת 211.7 אלף ביולי, ירידה של 0.1%.

בחודש אוגוסט נרשמו בלשכות התעסוקה 236.9 אלף דורשי עבודה. בניכוי גורמים עונתיים, השפעות חגים ומספר ימי פעילות במהלך החודש, הסתכם מספרם ב-228.6 אלף, בהשוואה ל-224.7 אלף בחודש הקודם.

גם בחזית המפוטרים ישנן חדשות מעודדות: מספר דורשי העבודה החדשים שהגיעו ללשכות שירות התעסוקה בפעם הראשונה, עמד בחודש אוגוסט על 15,100 לעומת 19,700 בחודש הקודם. מדובר בירידה חדה של 23%. בחודש מרץ השנה, בעיצומו של המשבר הכלכלי, נרשם שיא של 19,900 אלף מפוטרים בחודש אחד.

אחד ממאפייני המשבר הכלכלי, כפי שפרסמה בשבוע שעבר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, היא הצטרפותם המוגברת של אקדמאים למעגל האבטלה במשק. מגמה זו מקבלת חיזוק בנתוני השירות המצביעים על גידול חד של 57% במספר האקדמאים דורשי העבודה בשנה האחרונה. עם זאת, על פי הנתונים, נרשמה החודש לראשונה התפתחות חיובית בכל הקשור לאקדמאים דורשי העבודה – ומספרם ירד לראשונה מאז פרוץ המשבר, בשיעור של 0.2%, והסתכם ב-23,100 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully