וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרזנטור החדש של קרלסברג - הרב עובדיה יוסף

מאת נתי טוקר

4.10.2009 / 9:10

חברת הבירות הפיצה לוח שנה פרסומי שבו מופיעות תמונות גדולות של הרב יוסף ואיגרת ברכה ממנו. קרלסברג נתנה גם חסות לאירועים של הרב

מותג הבירה קרלסברג נוהג לרוב לחזק את תדמיתו בישראל ובעולם באמצעות דמויות של צעירים נאים וצעירות חטובות הנראים מבלים בפאבים ושותים מהמשקה האלכוהולי. ואולם, לצורך קידום המכירות במגזר החרדי, גייס המותג דמות מפתיעה במיוחד: מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף. בסוף השבוע הפיצה קרלסברג באמצעות עיתון ש"ס "יום ליום" לוח שנה פרסומי שבו מופיעות כמה תמונות גדולות של הרב יוסף וכן איגרת ברכה ממנו.

לא פעם נערכים מהלכי קידום מכירות באמצעות מובילי דעת קהל במגזר החרדי - הרבנים והאדמו"רים. כך למשל, בעיתונות מופיעות תמונות של מנהלי חברות המקבלים ברכות מהרבנים או מתפרסמות המלצות של הרבנים למוצרים מסוימים.

ואולם לוח השנה של הרב עובדיה עם קרלסברג הוא מהלך חריג, שעד כה לא נראה כמוהו במגזר. גופי שיווק חרדיים שראו את הלוח הביעו את תדהמתם ותהו אם מדובר בזלזול ברב.

קרלסברג החלה בפעילות שיווקית במגזר החרדי בשנה אחרונה באמצעות משרד הפרסום נטו, שבבעלות שי הורוויץ. בשונה מהמסרים השגרתיים של מותגי בירה, המתמקדים בבילוי וחוויה, במגזר החרדי מעבירה קרלסברג מסרים של ערכים בריאותיים בשתיית בירה. המסרים, למעשה, היו אלה שהכשירו את הופעתו של הרב על גבי לוח השנה.

ההשתתפות של הרב יוסף בלוח השנה אינה דומה ליחסי מותג-פרזנטור המקובלים בעולם, והרב עובדיה לא קיבל תשלום ישיר על כך. בירה קרלסברג, כמו מותגים נוספים של החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה), נהנית מפיקוח כשרות של בד"ץ בית יוסף - גוף הכשרות של הרב יוסף. בין גופי הכשרות השונים קיימת תחרות אדירה, ולכן מנסה כל גוף כשרות להעניק ערך מוסף לחברה באמצעות סיוע במאמצי השיווק של החברה.

ככל הנראה הופעתו של הרב עובדיה על גבי לוח השנה היא חלק מהסיוע בקידום מכירות של המותג בעקבות הענקת הכשרות לקרלסברג.

בעבר התקיימו כמה ימי עיון ואירועים של משפחתו של הרב עובדיה שנערכו בחסות קרלסברג. ראשי החברה אף ביקרו בחודשים האחרונים בבית הרב יוסף וקיבלו בעבר את ברכתו.

ממשרד הפרסום נטו לא התקבלה תגובה.

קרלסברג: "הפעילות השיווקית - בתיאום והתחשבות בכלל הגורמים"

בעקבות פניית וואלה! עסקים נמסר מחברת קרלסברג: "החברה פועלת בקרב מגזרים רבים ושונים באוכלוסיה מתוך רצון לתת מענה אופטימאלי לצרכיהם. הפעילות השיווקית של החברה שונה בקרב המגזרים מתוך הבנה ומענה לצרכיהם, ובמגזר הדתי בחרנו לקדם את הנושא של בירה ושתייה נכונה".

"כמו בכל פעילות שיווקית שאנו מבצעים גם הפעם הפעילות נעשתה בצורה מבוקרת תוך כדי תיאום והתחשבות בכלל הגורמים", מסרו בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully