וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מכירות בתים קיימים - לשיא

סוכנויות הידיעות

23.10.2009 / 17:45

המכירות נסקו בספטמבר ביותר מ-9.4% לשיא של יותר משנתיים. העלייה נובעת מביקוש מוגבר מצד רוכשים שמבקשים לנצל החזרי מס שמציע הממשל על רכישת בתים

מכירות בתים קיימים בארה"ב נסקו בחודש ספטמבר ביותר מ-9% לשיא של יותר משנתיים. זאת, בעקבות ביקוש מוגבר מצד רוכשים שמבקשים לנצל החזרי מס שמציע הממשל על רכישת בתים, במסגרת תוכנית שתסתיים בסוף החודש הבא.

מכירות בתים קיימים זינקו בחודש שעבר ב-9.4% לקצב שנתי של 5.57 מיליון בתים - הגבוה ביותר מאז יולי 2007 - לעומת קצב של 5.09 מיליון בתים באוגוסט, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR).

העלייה היתה חדה באופן ניכר מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 5.5% במכירות ספטמבר, לקצב שנתי של 5.38 מיליון בתים. איגוד סוכני הנדל"ן גם תיקן כלפי מטה את נתוני חודש אוגוסט לירידה של 2.9%, לעומת ירידה של 2.7% שעליה דווח במקור. מכירות בתים קיימים בארה"ב גדלו בחמישה מתוך שישה החודשים האחרונים.

"נתוני מכירות הבתים שפורסמו היום מאוד חזקים", אמר כלכלן איגוד סוכני הנדל"ן, לורנס יאן. "במבט קדימה, המצב יהיה תלוי מאוד בהיקף החזרי המס לרוכשי בתים", הוסיף. תוכנית הממשל לתמיכה בשוק הדיור בארה"ב מעניקה לרוכשי בית ראשון החזרי מס בסכום של עד 8,000 דולר. התוכנית אמורה להסתיים בסוף נובמבר, אם כי מספר מחוקקים בארה"ב מעוניינים להאריך את תוקפה.

המחיר החציוני של בתים קיימים בארה"ב היה 174,900 דולר בחודש שעבר, נפילה של 8.5% לעומת ספטמבר 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully