וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל אקספרס תשקיע מיליונים בפתיחת סניפים

מאת עדי דברת-מזריץ

28.10.2009 / 11:16

דירקטוריון רשת חנויות הנוחות החליט כי בשנת 2010 ייפתחו 25-40 סניפים חדשים. מספרם של הסניפים ייקבע בהתאם למספר המיקומים הטובים שתאתר הרשת

ב-2010 ייפתחו 25-40 סניפים חדשים של רשת חנויות הנוחות שופרסל אקספרס - כך החליט דירקטוריון שופרסל. מספרם של הסניפים שייפתחו ייקבע בהתאם למספר המיקומים הטובים שתאתר הרשת. הסניפים, בגודל 150-230 מ"ר, יפעלו בשיטת הזכיינות. שופרסל תשקיע בכל סניף 1-1.5 מיליון שקל, כך שהשקעתה הכוללת בהרחבת הרשת תסתכם ב-2010 ב-25-60 מיליון שקל.

כיום פועלים שמונה סניפים של שופרסל אקספרס, מתוכם חמישה בזכיינות ושלושה בבעלות הרשת. עם הקמת הרשת, לפני כשנתיים וחצי, הצהיר מנכ"ל שופרסל אפי רוזנהויז כי תהיה זו רשת חנויות הנוחות הגדולה בישראל.

"בעולם מהוות חנויות הנוחות אחוזים בודדים מתוך הרשתות, אבל זה תחום שנמצא בצמיחה", אמר אתמול רוזנהויז. "שופרסל אקספרס הולכת למקום שאנחנו מאמינים שהשוק הולך אליו. זה מנוע שעונה על צורך בתחום ששופרסל לא פועלת בו. הצרכן קונה בחלק מהזמן בחנות שמתחת לבית שלו ובפעמים אחרות בסופר גדול יותר. חנויות הנוחות עונות על צורך אחר של קרבה ומיידיות וסלי קנייה קטנים יותר. מדובר באותם אנשים שקונים גם בפורמטים האחרים וצריכים פתרון גם לקנייה 'על הדרך'. נמשיך לפתוח גם סניפים של שופרסל שלי, אבל הפורמט הזה לא מתאים לכל המיקומים".

חנויות שופרסל אקספרס רווחיות יותר מרשתות אחרות של שופרסל?

"יש כאן פוטנציאל רווח יפה, מכיוון שהרווח הגולמי גבוה, המכירות למ"ר גבוהות יותר והסניפים פועלים בזכיינות. השוק של חנויות הנוחות מתחיל להיות צפוף, עם AM:PM, טיב טעם בעיר ילו וכדומה, אבל עבורנו הוא לא צפוף. שופרסל היא השחקן הכי חזק בשוק ותהיה חזקה גם בשוק הזה".

איך בכוונתכם לעשות את זה?

"נוכל להציג יתרון בדברים כמו אפייה וטריות, מיקומים, לוגיסטיקה, תווי שי ומועדון לקוחות. יש לנו נתח שוק של 37%, כך שבטח יהיו לנו יתרונות על פני המתחרים האחרים. ולמרות ש-AM:PM וחנויות נוחות אחרות פתוחות בשבת, אנחנו מאמינים שנוכל לעשות את זה בלי להיות פתוחים בשבת".

איך תתגברו על הבעיה הלוגיסטית של הפצה לחנויות הפועלות ברחובות קטנים?

"אנחנו מתאימים את ההפצה לחנויות קטנות באמצעות משאיות יותר קטנות, שעות שעות עבודה שונות, תדירות שונה ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully