וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים בפאניקה: מדד התנודתיות בשיא

סוכנויות הידיעות

30.10.2009 / 20:18

הפחד חוזר לוול סטריט: מדד התנודתיות VIX מזנק ב-25% לשיא של 3 חודשים - קפץ ב-50% מאז יום חמישי שעבר על רקע הירידות בשוקי המניות בארה"ב

מדד התנודתיות של וול סטריט (VIX), הידוע גם בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לרמת הפחד של המשקיעים, מזנק ביותר מ-25% לשיא של כמעט שלושה חודשים, על רקע הירידות החדות בוול סטריט.


מדד VIX, הנסחר בבורסת האופציות של שיקגו, קופץ ב-25.4% לרמה של 31.05 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-8 ביולי. בכך השלים המדד זינוק של 50% מאז יום חמישי שעבר. עם זאת, המדד עודנו נמוך בשיעור ניכר משיא של 80.86 נקודות שרשם בנובמבר, אך גבוה מהרמה הממוצעת של 20 נקודות ב-19 השנים שחלפו מאז השקתו.

הירידות בוול סטריט נרשמות לאחר שנתוני מקרו כלכליים מעורבים שפורסמו היום בארה"ב, הגבירו את החששות מפני מיתון גלובלי נוסף, על רקע מאמציו של הבנק האמריקאי הוותיק CIT, להימנע מפשיטת רגל, ובעקבות תחזית של אנליסט הבנקים הנחשב מייק מאיו כי בנק סיטי ירשום ברבעון הרביעי מחיקות של 10 מיליארד דולר.

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס הזהיר היום כי התאוששות הכלכלה העולמית צפויה לאבד מתנופתה, וכי קיימת סכנה ממשית לכך שהכלכלה הגלובלית תשוב ותשקע במיתון כבר בשנה הבאה. "אני מצטער לומר לכם זאת, אבל ההתאוששות עלולה לאבד מתנופתה, ויתכן כי אף צפוי מיתון חוזר, אם כי אני לא בטוח אם הוא יתרחש בשנת 2010 או ב-2011", אמר סורוס, בן 79, בנאום בבודפשט - עיר הולדתו.

מייק מאיו, אנליסט הבנקים הנחשב של בנק קאליון, העריך כי הבנק האמריקאי סיטי צפוי לרשום מחיקות בהיקף של 10 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, דיווח ערוץ חדשות הפיננסים CNBC.

בחזית המקרו בארה"ב: הצריכה הפרטית בארה"ב ירדה בספטמבר ב-0.5% - ירידה ראשונה זה חמישה חודשים - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של חברת רויטרס ואוניברסיטת מישיגן ירד באוקטובר לרמה של 70.6 נקודות לעומת 73.5 בספטמבר. כלכלנים צפו ירידה חדה מעט יותר של המדד לרמה של 70 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully