וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאנשיין יוצא למכרז

ענת קם

8.11.2009 / 20:58

חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה קובעת כי קבוצת רדיו קול רגע תוכל להתמודד במכרז על הפעלת הרדיו באזור הגליל והעמקים. הרשות השניה תדון במכרז עוד החודש

מועצת הרשות השנייה תדון ב-22 בנובמבר במכרז על הפעלת הרדיו האזורי באזור העמקים והגליל, בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה שקבעה כי אין קלון בעבירות בהן הואשמו תנובה וקיבוץ דגניה, המחזיקות חלקים מקבוצת רדיו קול רגע שהגישה הצעה במכרז. בחוות הדעת שהגיעה לידי וואלה! ברנז'ה, קובעת עורכת הדין דנה נויפלד ממחלקת ייעוץ וחקיקה (כלכלי-פיסקאלי) במשרד המשפטים, כי אין קלון בעבירות והמכרז יוכל להתקיים.

קבוצת קול רגע בראשות העיתונאי חיים הכט מפעילה את התחנה מאז 1996 והיא הקבוצה היחידה שהגישה הצעה במכרז על הפעלת התחנה. המכרז פורסם במסגרת גל ב' של מכרזי הרדיו האזורי לפני כשנה והצעת הקבוצה הוגשה בינואר 2009. בעקבות עבירות בהן הורשעו תנובה וקיבוץ דגניה, המחזיקות 36% ו-12% בקבוצה בהתאמה, פנה היועץ המשפטי לרשות השנייה עורך הדין דורון אבני ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לחוות דעת שתבחן אם יש בעבירות קלון, אשר ימנע מהן להשתתף במכרז.

תנובה הורשעה בעבירות על חוק רישוי עסקים, פקודת בריאות הציבור (מזון), חוק התכנון והבנייה וחוקים נוספים. כמו כן החברה הואשמה בביצוע הסדר כובל על פי חוק ההגבלים העסקיים. קיבוץ דגניה הורשע בעבירות על חוק הגנת השכר וחוק העובדים הזרים. מבחינת מהות העבירות והמסגרת המשפטית והנורמטיבית קבעה עו"ד נויפלד כי הקבוצה תוכל להתמודד במכרז על הפעלת התחנה, שנותרה התחנה היחידה בה עוד לא ניתן זיכיון חדש.

חיים הכט, מנכ"ל רדיו קול רגע, מסר בתגובה: "אנחנו ממתינים לחוות הדעת הזו הרבה חודשים וכל פרח משפטנים היה יכול לכתוב אותה בעשר דקות. אם יש נימוק שמצדיק את פיצול סמכויות היועץ המשפטי לממשלה זה הנימוק. אין היגיון שאדם אחד יצטרך להכריע בסוגיות הרות גורל כמו אם להאשים את משה קצב באונס וגם באם מרקם של יוגורט מהווה עבירה עם קלון. מדינת ישראל צריכה להודות לחברת תנובה שנמצאת בענף הזה ונותנת גיבוי לתחנת רדיו אזורית. אנחנו גאים שתנובה שותפה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully