וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכויות יוצרים זה עניין יחסי

גלעד גרוסמן

19.11.2009 / 14:12

קמפיין (לא) גאוני: האוניברסיטה העברית תובעת את חברת פלאפון על שימוש ללא זכויות במותג אלברט אינשטיין באחד ממסעות הפרסום האחרונים שלה

סביר להניח שבמוקדי השירות של פלאפון מתקבלות פעמים רבות תלונות כאלה ואחרות, אבל לתלונה הבאה שהונחה השבוע על שולחן ההנהלה של החברה, מגובה בתביעה משפטית, בוודאי לא ציפו שם.

האוניברסיטה העברית יוצאת למאבק משפטי על המותג "אלברט איינשטיין": השבוע הגיש המוסד לבית משפט השלום בירושלים תביעה בגובה 300 אלף שקל נגד חברת פלאפון, בשל הפרת זכויות קניין רוחני – זאת לאחר שחברת הסלולר יצאה בקמפיין פרסומי תחת הכותרת "כל אחד נהיה לי איינשטיין".

האוניברסיטה העברית היא היורשת והבעלים של כל זכויות הקניין הרוחני של פרופ' אלברט איינשטיין ז"ל, לרבות כל הזכויות בשמו ובדמותו ולרבות זכויות הפרסום הקשורות בשמו או בדמותו של איינשטיין.

בשנה שעברה פתחה פלאפון במסע פרסום שנועד להבליט את האפשרות לגלוש באתר גוגל דרך הטלפון הנייד, כאשר בשלטי פרסום של החברה נכתב: כותרת "כל אחד נהיה לי איינשטיין: יש לך Google בפלאפון". עוד נכתב: "Google בפלאפון - מהיום הפלאפון שלך יודע הכל" ו"הגאון של פלאפון".

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין גלעד קורינאלדי וטליה גרינשטיין, השימוש בשמו של איינשטיין, במאפייני דמותו של פרופ' איינשטיין וב"גאונות" לצורך קידום מוצרי פלאפון, "כמבטאים חדשנות וגאונות", פוגעים בזכויות האוניברסיטה.

"הנתבעת חייבת בהשבת ערך ההנאות והרווחים בערכי 'שווי שוק' שהופקו בפועל בשימוש המסחרי ובהשבת ערך השימוש הפסול בשמו של פרופ' איינשטיין, וזאת, כאמור, באופן מודע, בוטה, וללא קבלת כל רשות או הסכמה מהתובעת".

עוד נטען, ש"הנתבעת התרשלה בכך שלא בדקה באופן ראוי טרם הפרסום את סוגיית זכויות השימוש ולא דאגה להסדירם מבעוד מאוד. הנתבעת התרשלה בכך שטרם אישור תכני הקמפיין ועלייתו לא וידאה כראוי כי אכן הוסדרו זכויות השימוש".

תגובת חברת פלאפון טרם התקבלה עד מועד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully