וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסוף המוצרים של קוקה קולה מתרחב

עדי דברת-מזריץ

30.11.2009 / 19:29

החברה הודיעה כי היא מבקשת מהצרכנים שלא לצרוך בקבוקי דיאט ספרייט, קינלי סודה באריזת זכוכית וקוקה קולה בפחיות מסדרות עם תאריכי תפוגה ספציפיים

איסוף המוצרים של חברת קוקה קולה ישראל מתרחב גם למוצרים נוספים. החברה הודיעה כי היא מבקשת מהצרכנים שלא לצרוך בקבוקי דיאט ספרייט, קינלי סודה באריזת זכוכית וקוקה קולה בפחיות מסדרות עם תאריכי תפוגה ספציפיים - את כל אלה החברה תאסוף מחר מהמדפים.

בימים האחרונים החברה הורידה מהמדפים בקבוקי קוקה קולה ובקבוקי קולה קולה דיאט ליטר וחצי מתאריכי התפוגה: 18 במארס, 19 במארס ו-22 במארס. כעת הודיעה החברה כי תאסוף גם בקבוקי ליטר וחצי של קוקה קולה וקוקה קולה דיאט מתאריכי תפוגה במארס ו-23 במארס, וכי אין לצרוך אותם.

כפי שנחשף בדה מרקר, ביום שני שעבר החלה קוקה קולה ישראל לאסוף ממדפי רשתות השיווק בקבוקים מסדרות שתאריך התפוגה שלהם חל ב-19-18 במארס 2010. החברה אספה את הבקבוקים באמצעות הסדרנים שלה, מבלי לעדכן את רשתות השיווק מה הסיבה לכך. בחלק מהרשתות החברה הורידה מוצרים מהמדף אף מבלי ליידע אותן בדבר האיסוף.

לאחר הפירסום בתקשורת יצאה קוקה קולה ישראל בהודעה כי הבעיה נובעת מתקלה אצל יצרן הפחמן הדו חמצני של החברה, חברת אגן מכתשים, וכי תוצאות הבדיקות שהתקבלו בחברה מראות כי חלק מהבקבוקים מסדרה זו מכילים עקבות מזעריים של תרכובות של בנזן וגופרית, שנובעות גם הן מהפחמן הדו חמצני שסופק, אך אינן מהוות סכנה לבריאות. עם זאת, החברה ביקשה מהציבור שלא לצרוך את הסדרות הנושאות בתאריכים הבעייתיים.

בעקבות התקלות הוגשו שתי תובענות ייצוגיות נגד החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, האחת על סך של 105 מיליון שקל והשנייה על 24.5 מיליון שקל. שתיהן בשל העובדה כי החברה שיווקה לציבור בקבוקי משקה שכללו רעלנים ובכלל זאת תרכובות בנזן וגופרית, וכן בקבוקי משקה שמהם נדף ריח רע ובגין "עוגמת נפש, רשלנות ואי גילוי הסכנה הצפויה לצרכנים".

מקוקה קולה ישראל נמסר בתגובה: "בהמשך להודעות החברה בימים האחרונים על בעיית האיכות כתוצאה מהתקלה אצל יצרן הפחמן הדו חמצני, עולה כי הגז הפגום שימש במפעלנו לייצור מוצרים בתאריכים שבין ה-17.11.09 החל מהשעה 22:00 לבין ה-23.11.09 עד השעה 17:30. רוב המוצרים מהתאריכים הנ"ל נעצרו בשערי המפעל."

עוד נמסר מהחברה כי "החל מהמועד שבו נתגלתה התקלה, עוסקת החברה באיסוף המוצרים שבכל זאת הגיעו אל השוק. כעת נותרו בשוק כמויות זניחות ביותר, אם בכלל". החברה הוסיפה את רשימת המוצרים ותאריכיהם אותם מתבקשים הצרכנים שלא לצרוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully