וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון התקלקל? תגידו שלום ל-1,000 שקלים

איילה צורף

9.12.2009 / 9:45

במסגרת החוזה האחיד שחתמו הרשתות עם אפל ומחוייבותן לשקיפות - לא יינתנו כל הטבות בתחום התיקונים. לקוחות פרטיים ועסקיים כאחד ייפרדו מ-250 דולר בעבור תיקון המכשיר

אחד מסימני השאלה הגדולים ביותר בהשקת האייפון הוא כיצד יצליחו חברות הסלולר לשווק כמה שיותר מכשירים למגזר העסקי. ל-TheMarker נודע כי על פי החלטות אפל, התנאים של ביטוח ותיקון המכשירים שיחולו על הצרכן הפרטי יחולו באותה מידה גם על המגזר העסקי.

כך ביטוח המכשיר מפני תקלות, שיעלה לצרכן מן השורה 250 דולר, יעלה סכום זהה גם לגופים המסחריים, והצרכנים העסקיים יתבקשו למעשה לממן את עלויות הביטוח, או שחברות הסלולר ישאו בעלויות, מה שיהפוך את עסקת אייפון להפסדית. הסיבה למחיר הגבוה היא העובדה שחברות הסלולר - סלקום, פרטנר ופלאפון - נאלצות לשלוח את המכשיר לתיקון במעבדה באירופה, ומישהו מהצצדים בעסקה יצטרך לספוג את עלויות המשלוח והמכס - שעשויות להגיע עד 1,300 שקל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין ארוחות חינם, אין הטבות ללקוחות עסקיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבור הגופים העסקיים, המחזיקים מאות ואלפי מכשירי סלולר, מדובר בעסקה שאינה משתלמת, שכן כיום הם אינם משלמים על תיקונים שוטפים של המכשירים של יצרניות סלולר אחרות. מכשלה נוספת במערכת היחסים בין חברות הסלולר למגזר העסקי תגיע בדמות אופי החוזים: אם עד כה ניהלו חברות הסלולר מערכות יחסי סחר-מכר גמישות וחברות הסלולר היו מעניקות מכשירים חינם לחברה שרכשה מכשירים רבים - אזי כעת, בשל מגבלות הדיווח הפרטני שמחייבת אפל את חברות הסלולר, ייאלצו החברות לדבוק במספר המכשירים המדויק לחברה כפי שמופיע בחוזה עמה, ללא מתנות.

לפי הערכות, לחברות הסלולר יהיה קשה מאוד לשכנע את הלקוחות העסקיים לקחת כמות גדולה של אייפונים, בעיקר בשל שתי הסיבות האלה. "אני מאמין שכל חברה תיקח כמה מכשירים לבכירים שירצו להסתובב עם אייפון - אבל אין שום סיבה שהיא תממן למספר גדול של עובדים מכשיר שעלויות התיקון שלו גבוהות כל כך", אמר גורם בשוק העסקי.

עבור חברות הסלולר מדובר בבשורות קשות לעיכול, בעיקר לאור העובדה שהן התחייבו למכור כ-80-100 אלף מכשירי אייפון בשנה, חלק גדול מהם היה מיועד לשוק העסקי. כפי שנחשף ב-TheMarker על פרטנר, סלקום ופלאפון חלה חובת דיווח בזמן אמת אודות מספר מכשירי האייפון שהחברה מכרה. לשם כך התבקשו החברות לאפשר לאפל חיבור ישיר למערכות שלהן, כך שאפל תדע בדיוק כמה מכשירים נמכרו ולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully