וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ברננקי נבחר לאיש השנה של טיים

עומר רבין

16.12.2009 / 15:27

התואם האמריקאי של סטנלי פישר הוכתר לתואר היום ע"י המגזין האמריקאי: "צריך להודות לאדם שמנהל את הבנק הפדרלי שבזכותו הכלכלה הצולעת השנה לא צלעה הרבה יותר – בן שלום ברננקי"

"איש קירח, עם זקן אפור ועיניים טרוטות יושב במשרד הגדול-מדי שלו בוושינגטון ומדבר על כלכלה", במילים אלה פתחו היום עורכי מגזין ה"טיימס" היוקרתי את מאמר המערכת המכתיר את איש השנה שלהם ל-2009 – נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי. "אין לו נוכחות כובשת, הוא לא דובר מהפנט. אין לו שמץ ממראה ה"תסתכלו עליי" או מכרזימת ה"תקשיבו לי" שכל-כך נפוצה בקרב עם גברים עם משרדים גדולים מדי בוושינגטון", מתפלפלים העורכים אך מסכמים: "בן ברננקי הוא חנון – הוא פשוט במקרה החנון הכי חזק בעולם".

בן ברננקי איש השנה 2009 של טיים. רויטרס
עטיפת מגזין טיימס ועליו ברננקי כאיש השנה לשנת 2009/רויטרס

במאמר המערכת של המגזין מפרטים את הסיבות המרכזיות לעייפות הברורה והבולטת בעיניו של ברננקי ולא חוסך גם את הקישור ליהדותו של הנגיד: "הסיבה העיקרית שבן שלום ברננקי הוא איש השנה לשנת 2009 של טיימס היא שהוא השחקן החשוב ביותר שמכוון את הכלכלה החשובה ביותר – ההנהגה היצירתית שלו הצליחה להבטיח ששנת 2009 תהיה שנה של התאוששות חלשה ולא שנה של מיתון קטסטרופלי... ההחלטות שקיבל, ואלה שעוד יקבל, יעצבו את הדרך שלנו לצמיחה, את הכיוון של הפוליטיקה שלנו ואת מערכת היחסים שלנו לעולם כולו". בדרכו לתואר הנכסף, עקף ברננקי מועמדים מובילים אחרים ובהם גם נשיא ארה"ב, חתן פרס נובל הטרי, ברק אובמה.

הקשר היהודי

ואיך אפשר בלי לשייך את הבחור לכוחותינו: ברננקי, בן 56, נולד במדינת ג'ורג'יה שבדרום ארה"ב לאב רוקח וחובב תיאטרון ולאם יהודיה-קלאסית בשם עדנה – מורה בבית הספר המקומי. ברננקי גדל במשפחה יהודיה ידועה מאוד באזור ולמד משך כל ילדותו עברית בבית הכנסת המקומי, "אוהב שלום", בעיקר בעידוד סבו שהיה חזן ומורה לעברית.

כיאה לחנון יהודי גם ברננקי היה פעיל בבית הכנסת המקומי וגילה בצעירותו, כך מספרים קרוביו, כישרון בולט בגלגול ספרי התורה. עם זאת, לא נחשב לחזן מוצלח במיוחד ומיקד את עשייתו המוסיקלית בנגינת סקסופון. את חודשי הקיץ של שנות נעוריו, אגב, העביר במחנה "רמה" של התנועה היהודית-קונסרבטיבית הממוקם במסצ'וסטס ונחשב לאחד המחנות הציוניים הגדולים בצפון אמריקה אשר בהפעלתו שותפה בכל שנה גם משלחת גדולה מטעם הסוכנות היהודית.

בשנים האחרונות, מאז השתלב בעוצמה בשוק ההון האמריקאי, שומר ברננקי את דתו לעצמו ואינו מרבה להשתתף באירועים פומביים של הקהילה היהודית בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully