וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: "חומרים ארסיים בגבינות תנובה"

הילה רז

27.12.2009 / 11:26

התובע מבקש להגיש תביעה ייצוגית בסך 595 מיליון שקל נגד החברה לאחר שלטענתו חש קוצר נשימה וצריבה כתוצאה מאכילת גבינות "פיראוס" מתוצרתה. בבדיקות מעבדה שערך התגלו רעלני טריבוטיל פוספט

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 595 מיליון שקל הוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התובע הייצוגי, אריק אמזלג, טוען כי רכש וצרך גבינה בולגרית מסדרת פיראוס, והרגיש קוצר נשימה וצריבה.

לדבריו, בבדיקות מעבדה שערך למוצרים מהם אכל - ואף למוצרים נוספים - התגלו רעלנים מסוג טריבוטיל פוספט. לפי התובע ועורך-דינו, המוצרים שנבדקו ובהם נמצאו רעלני טריבוטיל פוספט הם: פיראוס בולגרית באחוזי שומן 5%, 16%, 24%, צפתית מעודנת 5%, כנען 5%, מלוחה חרמון 16%, פטה כבשים צאן 20% וברי-עדי 24%.

התובע, המיוצג על ידי עורכי הדין יוחי גבע ואמיר ישראלי, מסביר כי מדובר בחומר אסור לצריכה על ידי בני אדם. לדבריו, החומר בעל השפעות שליליות, ובהן - פגיעה חמורה במערכת העצבית, גירוי שיעול וקוצר נשימה, כאבי ראש, הקאות וכאבים, השפעות על עור הגוף כמו גירוד, האדמה וכאב.

התובע מלין כי תנובה הפרה הוראות - לפי פקודת בריאות הציבור (מזון), צו פיקוח על מצרכים ושירותים (איכות מזון) - ושיווקה מזון שאינו ראוי לצריכת אדם ומכיל חומר ארסי, מזוהם ומזיק.

תנובה: "כל המוצרים בטוחים לצריכה"

אמזלג תובע החזר כספי של 120 שקל - סכום השבה בגין התשלום על המוצרים - וכן פיצויים בשל נזק לא ממוני והרגשות הנלווים לצריכת המוצר, כמו "כעס, פחד וחרדה, מרמה ואובדן אמון ביצרני מזון, אותם הוא חש עקב גילוי הפרשה". בשל הנזקים הללו הוא תובע, בשם חברי קבוצת הנתבעים הפוטנציאלית, 480 מיליון שקל. כסכומי השבה ששילמו צרכנים בעבור הגבינות, הוא תובע 115 מיליון שקל.

חישוב הנזק נעשה לפי 50 אלף צרכנים לשנה ובהתייחס לשבע השנים שקדמו להגשת הבקשה לתביעה הייצוגית.

מתנובה נמסר: "תנובה שמה את איכות ובטיחות מוצריה בראש סדר העדיפויות. אנו מבקשים להדגיש כי כל מוצרי פיראוס בטוחים לצריכה. לפני מספר שנים התברר כי החומר המדובר נמצא ברמות נמוכות במספר מצומצם של מוצרי חלב של יצרנים שונים. לאור כך הקימה מועצת החלב ועדת מומחים מיוחדת בראשותו של פרופ' אלי גרושקא (מהאוניברסיטה העברית) ובה נציגים של משרד הבריאות, משרד החקלאות, אנשי אקדמיה ונציגי המחלבות השונות. הוועדה בדקה את הנושא ומצאה כי לפי הנתונים והממצאים בעולם ובארץ החומר המדובר אינו מסוכן לצריכה ברמות הנמוכות בהן הוא נמצא במוצרים. תנובה חוזרת ומדגישה כי ניתן להמשיך לצרוך וליהנות ממוצרי פיראוס".

עדכון אחרון: 16:28

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully