וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום שישי הקרוב: המע"מ יופחת ל-16%

עומר רבין

30.12.2009 / 10:03

בהתראה של יומיים בלבד הודיע הבוקר שר האוצר: החל מיום שישי יעמוד מס הערך המוסף בישראל על 16% במקום 16.5% כיום. "ההפחתה תסייע להגברת כח הקנייה של השכבות החלשות"

רגע בלבד אחרי שנגיד בנק ישראל סטנלי פישר החליט להעלות את הריבית במשק, מאותת גם שר האוצר יובל שטייניץ על חזרה למתווה של יציאה סופית מהמשבר הכלכלי: הבוקר (רביעי) הודיע שטייניץ במפתיע כי החליט להפחית את מס הערך המוסף בישראל כבר בתחילת 2010 במטרה לסייע לצמיחה במשק, לדבריו.

לפיכך, צפוי המע"מ בישראל לרדת לשיעור של16% כבר ביום שישי הקרוב, אחד בינואר - זאת במקום 16.5% כפי שהונהג עד כה.

באוצר טוענים כי ההחלטה התקבלה בשיתוף מלא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומוסיפים: "הפחתה זו תסייע להגברת כוח הקנייה של השכבות החלשות ולצמצום פערים ותתרום, בשילוב עם העלאת הריבית, לריסון הלחצים האינפלציוניים".

באוצר הוסיפו ונימקו, כי הצעד הוא תוצאה של מגמת השיפור הניכרת שנרשמה בהכנסות המדינה מאז העברת התקציב הדו-שנתים ל-2009 ו-2010 ועם זאת, כי הצעד משקף את העובדה כי רמת אי הוודאות במשק עדיין גבוהה ומחייבת שמירה קפדנית על מסגרות התקציב ועל מתווה הגירעון היורד.

יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני בירך את שר האוצר על החלטתו להפחית את המע"מ בחצי אחוז. לדבריו, "רק לפני יומיים קיימנו דיון בוועדה ובו הוכח כי המס העקיף של אזרחי ישראל גבוה מאוד ביחס לעולם וכתוצאה מכך נגרם נזק לתושבי ישראל. הפחתת המע"מ הכללי תסייע לשנות את המגמה, ותקל רבות על האזרחים וצריכת חייהם היומיומית, אין ספק כי הצעד הוא נכון משמעותי מאוד וחשוב לטובת כלל הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully