וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות המסים פשטו על בתי משפחות הפשע

עומר רבין ואיילה חננאל

5.1.2010 / 12:06

המלחמה בארגוני הפשיעה עוברת דרך רשות המסים: עובדי הרשות הגיעו ביחד עם שוטרים לבתי גורמים מרכזיים המעורבים לכאורה בפעילות עבריינית, בהם חברים בארגונים של עמיר מולנר ושלום דומרני, ודרשו מהם דו"חות מס והצהרות הון

רשויות החוק מצאו כנראה דרך חדשה ללחום בפשע הגואה במדינת ישראל: מלחמת חורמה במגיפת עבירות במס בקרב ארגוני הפשיעה. בשעות הבוקר המוקדמות היום (שלישי) הגיעו עובדי רשות המסים, כשהם מלווים בשוטרים מכל מחוזות המשטרה והיחידות הארציות, לבתיהם של מאות גורמים מרכזיים בפעילות העבריינית, המוכרים למשטרה מתחומי סחר בסמים וכן גורמים בארגוני הפשיעה הגדולים ודרשו מהם להגיש הצהרות הון ודו"חות מס שנתיים.

מדובר בפעם הראשונה בה מבצעת רשות המסים פעילות מסוג זה. השוטרים ועובדי הרשות פשטו בין השאר על בתיהם של החברים בארגונו של עמיר מולנר ושלום דומרני. עד כה נמנעו ברשות המסים מלהתעמת באופן ישיר עם משפחות הפשע בשל חשש לביטחונם האישי של הפקידים.

על פי הערכות רשות המסים, גורמי הפשיעה מחזיקים ברשותם סכומי כסף גדולים ורכוש שהושג באופן לא חוקי – תוך העלמת הכנסות ודיווחים כוזבים לרשויות המס.

ברשות רואים בפעילות פגיעה בצינורות החמצן של ארגוני הפשע וכי הדרישה מהעבריינים להגיש דו"חות מס והצהרות הון שלב משמעותי במאבק נגד משפחות הפשע. ברשות מדגישים כי אי הגשת המסמכים אשר אמורים כולם להיות מוגשים תוך 120 ימים, הנה בגדר עבירה פלילית שדינה שנת מאסר. גורמים במשטרה וברשות המיסים מגדירים את המבצע כ"תרגיל אל קפונה", בדומה למהלך שהביא לנפילתו של ראש המאפיה בניו יורק בשנות ה-30'.

תרגיל "אל קפונה"

המבצע יצא לדרכו הבוקר בתום תקופת היערכות ממושכת שכללה מיפוי של החשודים במעורבות או קשר עם פעילות עבריינית בתחום הפשיעה החמורה. ברשות המסים הצהירו הבוקר כי מטרת המהלך היא "להרחיב את מעגל משלמי המסים בקרב העוסקים בפעילות עבריינית ולמנוע מצב בו 'יהא החוטא נישכר'".

במשטרה וברשות המסים הדגישו את חשיבותה של פעילות האכיפה המשולבת – תוצאה של שיתוף פעולה בין מערכות החוק על מנת לטפל בתופעות הפשיעה החמורה והמאורגנת. ברשות הדגישו כי אי הגשת הצהרת הון או דו"חות מס שנתיים על פי דרישה מהווה עבירה פלילית על פי פקודת מס הכנסה – וכי לפעולות האכיפה בתחום זה משמעויות רבות הן ברמה הכלכלית והן בכל הנוגע לביטחון הציבור ולשלטון החוק.

"אנחנו נתקוף את ארגוני הפשע בכל דרך ואמצעי", מדגישים במשטרה, ומציינים כי המבצע הנו מהלך דרמטי במלחמה במשפחות הפשע. עוד נמסר כי מבין מאות האנשים שהתבקשו להגיש את המסמכים, ישנם "בכירי וראשי ארגוני משפחות הפשע ועד לדרג הביניים שסובב אותם".

היוזמה החדשה של רשות המסים והמשטרה אינה מקורית: כידוע, אל קפונה, מי שנחשב לבכיר העבריינים של הפשע המאורגן האמריקאי בשנות ה-20' וה-30' של המאה הקודמת, נעצר בשנת 1931 על ידי הרשויות בגין סעיפים של העלמת מס ועבירות כלכליות - ובגינן נשלח למאסר ממושך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully