וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת טורקיה מחפשת משרד יח"צ ישראלי

איילה צורף

20.1.2010 / 10:00

בעיצומו של משבר דיפלומטי בין ממשלות טורקיה וישראל, החליט משרד התיירות הטורקי לערוך מכרז לבחירת משרד יחסי ציבור ישראלי שיטפל בתדמית של טורקיה בעיני הישראלים

בעיצומו של משבר דיפלומטי בין ממשלות טורקיה וישראל, על רקע חיכוכים בין סגן שר החוץ דני איילון לבין שגריר טורקיה בישראל, אחמט אוגוז צ'ליקול, החליט משרד התיירות הטורקי לערוך מכרז לבחירת משרד יחסי ציבור ישראלי שיטפל בתדמית של טורקיה בעיני הישראלים.

בניגוד לשנים קודמות, שבהן החזיקה לשכת התיירות הטורקית משרד פרסום ששימש בעת הצורך גם משרד יחסי ציבור (משרד צימט), כעת הוחלט לפצל בין התקציבים, ולבחור משרד פרסום שיטפל בתקציב הפרסום, ומשרד יחסי ציבור שיעסוק בשיפור תדמיתה של טורקיה בעיני התייר הישראלי.

"מדובר בתיירות בלבד"

נספח התיירות והתרבות של טורקיה בישראל, אינאנץ' אוזקמק, אישר כי מתקיים מכרז לבחירת משרד יחסי ציבור. "שבעה משרדים הגישו את הצעותיהם", הוא אומר, אך מסרב לחשוף את שמות המתמודדים.

מהן המטרות למשרד שייבחר?

אוזקמק: "לייצר מערכות יחסים חיוביות בתחום המסחר והתיירות בין ישראל וטורקיה".

בשנה האחרונה הידרדרה מערכת היחסים בין טורקיה לישראל, על רקע מתיחות דיפלומטית. אם בעבר היתה טורקיה יעד מספר אחת של הישראלים לתיירות, הרי שבשנה שעברה, על רקע המתיחות, היה קשה יותר לשכנע את הישראלים לבחור בטורקיה כיעד לביקור. גם תקציב הפרסום של לשכת התיירות הטורקית בישראל, שעמד בשנים קודמות על כמיליון דולר, צנח לכ-250 אלף דולר בלבד.

האם ההחלטה לבחור משרד יחסי ציבור קשורה לאווירה הקשה שיש בין המדינות בשנה האחרונה?

"ההחלטה אינה קשורה לאווירה בין המדינות. מדובר בתיירות בלבד".

כשיש מתח בין הממשלות, הדבר פוגע גם באווירת התיירות.

"אין ספק שיש קשר בין הדברים, אבל משרד יחסי הציבור שייבחר לא יעסוק ישירות במשברים דיפלומטיים. אנחנו נתמקד בקידום טורקיה במונחים של תיירות ותרבות, אסור לערבב תיירות ודיפלומטיה".

משרד התיירות הטורקי יחזור להשקיע תקציבי פרסום בישראל. לדברי חן ענבר, שותף במשרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד, שיטפל זו השנה השנייה בתקציב הפרסום של לשכת התיירות הטורקית, השנה יוקצו כמיליון דולר בפרסום בישראל. אוזקמק אישר נתון זה. לדברי מרחב, מדובר בכמיליון דולר מתוך תקציב כולל של כ-6מיליון דולר לפרסום טורקיה כיעד תיירותי בקרב מדינות המזרח התיכון.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully