וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות משלחת ישראל להאיטי: כ-40 מיליון ש"ח

איילה צורף

21.1.2010 / 22:26

ההערכה היא ששהות של חודש תעלה עד 90 מיליון שקל. למרות העלות הגבוהה, גורמים טוענים כי ישראל זוכה ליחסי הציבור הטובים ביותר מזה שנים: כ-20 כלי תקשורת זרים פרסמו כתבות חיוביות על ישראל

עלות המשלחת הצבאית להאיטי היא כ-30 מיליון שקלים לשבוע השהייה הראשון במדינה מוכת האסון - כך עולה ממידע שהגיע לידי themarker. מתוכם, כ-10 מיליון שקלים הם עלות הקמת מרכז התקשורת הלווייני והשימוש היומיומי בו. כ-10 מיליון שקל נוספים הם עלויות חד פעמיות של הטסת מטוסי הג'מבו ובהם הציוד הרפואי בנוסף, כ-8 מיליון שקלים הוצאו למימון המשלחת של משרד החוץ. תקציב ההצלה של צה"ל ומשרד הביטחון יחד עד כה עומד על כ-40 מיליון שקלים. מקור צבאי אישר את הנתונים.

מעבר לכך, כל יום נוסף שבו שוהים כ-230 אנשי המשלחת בהאיטי, עולה לישראל מעל ל-1.5 מיליון שקל, לא כולל עלויות התקשורת. במידה והמשלחת הישראלית תשהה בהאיטי חודש שלם, כפי שמעריכים גורמים במשלחת, העלויות יגיעו לכ-80-90 מיליון שקלים.

ניתן להשוות את ההוצאה החד פעמית הזו לתקציב ההסברה של משרד החוץ - מנתונים שמסר המשרד עולה כי ב-2009 עמד תקציב ההסברה כולו על 40 מיליון שקלים וב-2010 הוא עלה ועומד על כ-45 מיליון שקלים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך השנים האחרונות נטל צה"ל חלק במספר משלחות סיוע, בעקבות רעידות אדמה בהם הושיטו כוחות צה"ל עזרה ותרמו מניסיונם בתחום החילוץ, ההצלה והרפואה בארץ ובעולם. בבואו לסייע, פועל צה"ל בשם מדינת ישראל ובשליחותה בראש ובראשונה מטעמים הומניטריים, ולכן עלות המשלחת הופכת למשנית".

כיצד ישראל הקטנה עושה את מה שלא עשתה אף משלחת אחרת?

יש הטוענים כי ההצלחה האמיתיות של המשלחת הישראלית היא לאו דווקא בהצלת חיים, אלא בשיפור תדמיתה של ישראל בעולם. מזה שנים רבות סובלת ישראל מבעיה חמורה בתדמית הבינלאומית שלה, ומצטיירת בתור מדינה דורסנית ונטולת חמלה אנושית. טון הסיקור הזה השתנה בשבוע האחרון מקצה לקצה. גופי תקשורת אלקטרונית וכתובה מרחבי העולם משדרים ומדפיסים כתבות מחמיאות על בית החולים שהקימה ישראל בהאיטי, המאפשר ניתוחים מורכבים בתנאי שדה, וכולל בתוכו גם פגייה ומרכז טיפול בילדים.

תוצאות ההשקעה הכספית וההומניטרית של ישראל ניכרות היטב בתקשורת העולמית: כך למשל בכתבה ששודרה לפני יומיים ברשת NBC חולקו תשבוחות לצוות הרפואי הישראלי: "יש כאן בלאגן, אין תקשורת. הישראלים הם היוצאים מן הכלל במקרה הזה. צפינו כולנו במטוס ה-747 שלהם נוחת בשדה התעופה, והם הורידו ממנו כל מה שנדרש כדי להקים בית חולים ברמה הגבוהה ביותר. בדיוק כפי שהיית מצפה מהישראלים שיעשו: הם הגיעו בצורה יעילה, יסודית ומנוהלת היטב, ומיד התחילו בעבודה", סיפרה כתבת הרשת בדיווח מצולם מהאיטי; בכתבה ששודרה ב-CNN עלו דברים דומים: כתבת הרשת פנתה לאחד הגנרלים האמריקאים בשטח ושאלה אותו כיצד ייתכן שמדינה קטנה כמו ישראל הצליחה לעשות את מה שלא עשתה אף משלחת אחרת בהאיטי. כתבות מפרגנות לישראל שודרו בכ-20 כלי תקשורת זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully