וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: אפל מטעה צרכנים

30.1.2010 / 16:09

לפי התלונה שהוגשה לנציבות הסחר הפדרלי בארה"ב, בחומרים השיווקיים של אפל נראה המוצר החדש של החברה, אייפד, כשהוא תומך בתקן הווידאו פלאש, למרות שאינו תומך בו

האייפד, מחשב הלוח החדש של אפל, גרר תגובות סוערות לחיוב ולשלילה מאז חשף אותו מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס. אולם, כעת הוביל המכשיר החדש גם לתלונה נגד אפל שהגיש מעצב גרפי מאטלנטה נגד החברה, בטענה כי מאמצי השיווק של אפל מטעים את הצרכנים לחשוב שהמכשיר תומך בפלאש.

אחד מהחסרונות הבולטים של האייפד, ציינו אנליסטים ומומחי טכנולוגיה לאחר השקתו של המכשיר, הוא שאינו תומך בפלאש, תקן הווידאו השולט באינטרנט. כאשר חשף ג'ובס ביום רביעי את האייפד והדגים את השימוש במכשיר החדש באמצעות גלישה באתר העיתון "ניו יורק טיימס", חלקים באתר המצריכים פלאש לא הופיעו על המסך, אלא הודעת שגיאה.

עם זאת, בחומרים השיווקים שפירסמה אפל באתר שלה, בתמונות ובסרטי וידאו אודות האייפד, מופיעים תכנים המצריכים פלאש מאתר ה"ניו יורק טיימס" ואתרים אחרים. מעצבים ובלוגרים ששמו לב לתופעה ביקרו את אפל על הטעיית הצרכנים. ביום שישי הגיש פול תריט, מעצב גרפי מאטלנטה, תלונה נגד אפל לנציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) בטענה כי החברה מטעה את הצרכנים.

סטיב ג'בס מציג את הטאבלט החדש של אפל. רויטרס
האייפד ממשיך לקבל תגובות מעורבות. סטיב ג'ובס בפרזנטציית הצגת המכשיר/רויטרס

"אני לא כועס עליהם שהאייפד לא תומך בפלאש, למרות שהיה נהדר אם הוא היה תומך בו, אך מה שהם עושים זה לשווק באופן מטעה את יכולותיו של המכשיר. הם יודעים את זה וכולם בתעשייה יודעים את זה, ואני מקווה שהם יתארו את היכולות של המוצר באופן מדויק כשהם משווקים אותו" ,אמר תריט.

למרות שלפי יצרנית פלאש, אדובי, 75% מקטעי הווידאו באינטרנט ויותר מ-70% מהמשחקים המקוונים מצריכים תמיכה בתקן, מוצרי אפל - האייפון, האייפוד טאץ' והאייפד - אינם תומכים בפלאש. מנכ"ל אדובי, סטפן אופרמן, העריך השבוע כי אפל אינה צפויה להוסיף תמיכה בפלאש לאייפד לפני הגעתו למדפי החנויות בחודש מארס, והחברה תקפה את אפל על ההחלטה שלדבריה תגביל את אפשרויות התוכן עבור הצרכנים ויצרני התכנים כאחד.

בינתיים, ממשיך המכשיר החדש של אפל לקבל תגובות מעורבות. העיתון "פייננשל טיימס" הגדיר את המכשיר כניצחון עבור אפל, שצפויה לפי העיתון להגדיר את שוק מחשבי הלוח. "השאלה היחידה", ציין העיתון, "היא כמה גדולה תהיה ההצלחה הזאת, ובאיזו מהירות היא תתרחש". עם זאת, אנליסטים רבים העריכו כי האייפד לא יחולל מהפכה בתעשיית המו"לות, כפי שהעריכו רבים לפני חשיפת המכשיר, וצפו כי הוא לא יפגע באופן משמעותי במכירות הקינדל, קורא הספרים האלקטרוני של אמזון.

"אני בספק אם האייפד יהיה הקינדל-קילר שכולם צפו שיהיה, ואני בספק אם באמזון חוששים ממנו יותר מדי", אמר סת' גייסון, אנליסט טכנולוגיה בכיר במוטלי פול. האנליסט יוסף סקוואלי מחברת ג'פריס צפה כי האייפד ישפיע רק במעט על השורה התחתונה של אמזון. סקוואלי, שצפה קודם כי הכנסותיה של אמזון יזנקו ב-36% השנה, צופה כעת כי הכנסותיה של החברה יעלו ב-34%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully