וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט בשפל: מתחת ל-70 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

6.2.2010 / 10:01

מחירי הסחורות בשפל, על רקע החשש כי ניסיונות יוון, פורטוגל וספרד לצמצם את הגירעונות בתקציביהן, עלולים לפגוע בהתאוששות כלכלת האירו

מחירי הסחורות צנחו לשפל של ארבעה חודשים, ומחיר הנפט הגולמי נפל מתחת לרמה של 70 דולר לחבית, על רקע חששות כי ניסיונות יוון, פורטוגל וספרד לצמצם את הגירעונות בתקציביהן, עלולים לפגוע בהתאוששות כלכלת גוש היורו, ולצמצם את הביקוש לחומרי גלם. התחזקות הדולר זה השבוע הרביעי ברציפות מול היורו תרמה אף היא לירידה במחירי הנפט והזהב, הנקובים בדולרים.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו במחיר של 71.19 דולר לחבית, ירידה של 2.7%, לאחר שבמהלך המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק כבר נפלו ב-5% למחיר של 69.5 דולר לחבית - המחיר הנמוך ביותר מאז ה-15 בדצמבר. בסיכום שבועי ירד מחיר הנפט ביותר מ-2%.

"חששות לגבי ספרד, פורטוגל, יוון ואיטליה גרמו להתחזקות הדולר", אמר סגן נשיא למחקר בחברת PFGBest, פיל פלין, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "כל עוד הדולר מתחזק, האיום על מחירי הסחורות יימשך", הוסיף.

מדד מחירי הסחורות CRB של רויטרס-ג'פריס, המקיף 19 סחורות, ירד היום ב-2% - ירידה יומית שלישית ברציפות - לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר. המדד נפל אתמול ב-2.6% - הירידה היומית החדה ביותר מאז אוגוסט. המדד, אשר עלה לשיא של 14 חודשים בחודש ינואר, סיים בסופו של דבר את החודש בירידה של 6.3% - הירידה החודשית החדה ביותר מאז נובמבר 2008.

עוד בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו בניו יורק במחיר של 1,052.8 דולר לאונקייה, ירידה של 0.9%. בסיכום שבועי, ירד מחיר המתכת היקרה ב-1.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully