וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הביטוח AIG על סף פשיטת רגל?

סוכנויות הידיעות

26.2.2010 / 18:15

החברה הזהירה כי בהיעדר סיוע ממשלתי נוסף - בדומה לזה שקיבלה בסתיו שעבר - "עלול בעתיד להתעורר ספק משמעותי לגבי יכולתה של AIG להמשיך לפעול כעסק חי"

ענקית הביטוח האמריקאית AIG רשמה הפסד רבעוני בעקבות תשלומים שהעבירה לממשל האמריקאי כדי להשיב את הכספים שהזרים כדי לחלץ את החברה. חברת הביטוח חולצה על ידי הממשל בארה"ב בעלות של יותר מ-182 מיליארד דולר וכעת 80% ממניותיה הן בבעלות הממשל.

החברה גם הזהירה כי בהיעדר סיוע ממשלתי נוסף - בדומה לזה שקיבלה בסתיו שעבר - "עלול בעתיד להתעורר ספק משמעותי לגבי יכולתה של AIG להמשיך לפעול כעסק חי", נאמר במסמכים שהחברה הגישה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). עם זאת, החברה הוסיפה יש לרשותה די נזילות כדי "לממן ותפעל את עסקיה של AIG ולהמשיך לפעול כעסק חי במשך לפחות עד 12 חודשים".

AIG רשמה הפסד של 8.87 מיליארד דולר, או 65.51 דולר למניה, לעומת הפסד של 61.7 מיליארד דולר שרשמה ברבעון המקביל כש-AIG רשמה את ההפסד הגדול ביותר בהיסטוריה של החברות בארה"ב. ההפסד התפעולי עמד על 53.23 דולר למניה, לעומת הערכות להפסד של 3.94 דולר למניה, לפי הערכות בלומברג.

תוצאותיה של AIG כוללות הפרשה של 6.8 מיליארד דולר לתשלום לממשל ארה"ב. חברת AIG קיבלה סיוע ממשלתי של 180 מיליארד דולר על חשבון משלמי המסים כדי להבטיח שלא תתמוטט.

מניית AIG ירדה ב-8.2% עד כה השנה. מניית AIG צנחה ב-97% בשנת 2008, השנה שבה החברה כמעט התמוטטה לחלוטין, וירדה בעוד 4.5% בשנת 2009.

  • עוד באותו נושא:
  • aig

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully