וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: "נשלש השנה את ההכנסות"

רויטרס

5.3.2010 / 15:42

הרשת החברתית הפופולרית צופה כי רווחיה יגיעו השנה ל-2 מיליארד דולר. על פי מדד חדש שוויה של פייסבוק מוערך ב-11.5 מיליארד דולר

"נוציא את פייסבוק בסופו של דבר להנפקה ראשונה לציבור (IPO), אך אנו בהחלט לא ממהרים", כך אמר אתמול מארק צוקרברג, מנכ"ל הרשת החברתית, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל". "כשלא צריכים את הכסף הזה, אז כל הלחצים הם שונים, והמניעים להנפקה אינם זהים", אמר צוקרברג ל"ג'ורנל". צוקרברג בן ה-25 אמר לרויטרס במאי 2009 שהנפקתה של פייסבוק צפויה בעוד כמה שנים. בנובמבר האחרון הודיעה פייסבוק על מבנה מניות דואלי, על מנת להבטיח את שליטת הבעלים הקיימים בהצבעות, אך מיהרה לומר כי אין לה תוכניות להנפקה.

לפי מדד שרס פוסט (SharesPost) מדד ראשון מסוגו להערכת השווי של חברות סטארט-אפ מובילות שהושק אתמול - מוערך שווייה של פייסבוק ב-11.5 מיליארד דולר, נכון לתחילת החודש. מספר המשתמשים בפייסבוק הגיע כבר ל-400 מיליון. ה"ג'ורנל" דיווח, לפי מקורבים לחברה, כי יעד ההכנסות של פייסבוק עבור 2010 הוא בין 1.2 ל-2 מיליארד דולר. ב-2009 לשם השוואה, היו הכנסותיה של פייסבוק 600-700 מיליון דולר, לפי ההערכות, וב-2008 נעו ההכנסות סביב 300 מיליון דולר.

בכל רגע נתון, פייסבוק מגיע לקהל יעד בהיקף של הסופרבול - אירוע הספורט המבוקש ביותר על ידי מפרסמים בארה"ב. בנובמבר עברה פייסבוק לראשונה את רף 100 מיליון המבקרים האמריקאים בחודש. בקטגוריה זו נמצאים מעט מאוד אתרים - ביניהם גוגל, יאהו ומיקרוסופט. להערכת האנליסט רורי מאהר מ-TBI ריסרץ', פייסבוק נהנית מ-CPM (עלות חשיפה ל-1,000 משתמשים) של כ-20 דולר - סכום גבוה יחסית. בנוסף, החברה דורשת השקעה של לפחות 50 אלף דולר מכל סוכנות פרסום שמעוניינת להשתמש בשירותי האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully