וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על משתלטת על הפייסבוק

איילה צורף

8.3.2010 / 6:49

בחברה החליטו להשקיע 1.25 מיליון שקל בפרסום ברשתות החברתיות ולהעביר 25% מהתקציב שהוקצה לגוגל - לפייסבוק. לפרסום במנוע החיפוש יוקצו 3.75 מיליון שקל, לעומת 4 מיליון ב-2009

חברת התעופה אל על, אחת משלוש המפרסמות הישראליות הגדולות ביותר בגוגל, החליטה להעביר לפייסבוק 25% מתקציב הפרסום שהוקצה עד כה למנוע החיפוש. ב-2009 היה תקציב הפרסום של אל על במנועי חיפוש 4 מיליון שקל.

באל על הוחלט כי ב-2010 יוקצו לפרסום בגוגל ובפייסבוק 5 מיליון שקל - מהם 1.25 מיליון שקל יופנו לרשת החברתית. הפרסום בפייסבוק יורכב מרכישת מודעות מלים וכן מפעילות שיווק דיגיטלי שאינה כרוכה ברכישת מדיה.

מנהל אגף השיווק של אל על, אייל שביט, סירב להתייחס למספרים אך אמר כי "החלטנו להרחיב משמעותית את תקציבי הפרסום והשיווק המופנים לפעילות ברשתות חברתיות. חלקו העיקרי של התקציב יופנה לפייסבוק, אך נשקיע בשיווק גם ברשתות חברתיות ממוקדות בקהלי נישה, כמו TheMarker Cafe, רשתות לאמהות עובדות ופורומים מקצועיים". שביט סירב להעריך עד כמה תיפגע גוגל ישראל מההחלטה של החברה.

מגוגל לא נמסרה נמסרה תגובה בעניין.

טרוור ג'ונסון, מנהל האסטרטגיה של פייסבוק באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה, העניק לפני כמה ימים ראיון ל-TheMarker, שבו אמר כי "עמוד הבית שלנו מייצר הכנסות נאות. החברות הגדולות בעולם מחוברות אלינו, ונפח פעילות הפרסום שלהן עולה כל הזמן. בשווקים המפותחים יותר כבר תופס הפרסום בפייסבוק נתח משמעותי מתקציבי הפרסום הדיגיטלי".

לפי הערכות, הכנסות פייסבוק ב-2009 הסתכמו בכ-500 מיליון דולר. ברשת החברתית יותר מ-400 מיליון מנויים פעילים, כך שפייסבוק הצליחה לייצר מכל אחד מהם כדולר אחד בלבד. לשם השוואה, גוגל מצליחה לייצר 20 דולר מכל גולש. באחרונה פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" כי יעד ההכנסות של פייסבוק ל-2010 הוא 1.2-2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully