וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה חיובית בוול סטריט לאחר החלטת הריבית

נמרוד הלפרן

14.12.2010 / 23:12

דאו ג'ונס עלה במהלך המסחר לשיא של שנתיים. AIG השלימה זינוק של 73% מתחילת השנה. בסט ביי צללה ב-15%. התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב זינקה ל-3.46%

בורסות המניות בוול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה יום המסחר השישי ברציפות - רצף העליות הארוך ביותר מאז חודש יוני - ומדד דאו ג'ונס עלה במהלך המסחר לרמתו הגבוהה ביותר זה שנתיים, על רקע החלטת הריבית של הבנק הפדרלי ונתוני מקרו כלכליים טובים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב. בשוק הסולידי, נרשמו ירידות, והתשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים התקרבה לרמה של 3.5% - רמתה הגבוהה ביותר זה שבעה חודשים.

מדד הדאו ג’ונס עלה ב-0.4% לרמה של 11,478 נקודות לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה לרמה מעל לרמה של 11,500 נקודות - רמתו התוך יומית הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008; מדד 500 S&P עלה ב-0.1% לרמה של 1,241 נקודות - הסגירה הגבוהה ביותר מאז פשיטת הרגל של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בספטמבר 2008; מדד נאסד"ק הוסיף 0.1% לרמה של 2,627 נקודות.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר רשם בשבוע שעבר את השבוע הגרוע ביותר של שנת 2010, נסחר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים זינקה ב-0.17% לרמה של 3.46% - רמתה הגבוהה ביותר מאז חודש מאי.

המרכזי הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי

הבנק הפדרלי הודיע היום כי אין שינויים בהיקף תוכנית ההרחבה הכמותית (quantitative easing) השנייה בה החל הבנק בחודש שעבר, ואשר במסגרתה מתכוון הבנק המרכזי לרכוש אג"ח בהיקף של 600 מיליארד דולר עד סוף חודש יוני, או קצב רכישות חודשי של כ-75 מיליארד דולר. הבנק המרכזי הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי בשפל של 0%-0.25% - רמה בה נמצאת הריבית מאז חודש דצמבר 2008.

בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) נאמר עוד כי "קצב התאוששות כלכלת ארה"ב איטי מכדי להביא לירידה בשיעור האבטלה". הבנק מסר כי תחזיות האינפלציה לטווח הארוך הן יציבות, ודבק בנוסח הודעתו מפגישות קודמות לפי הריבית בארה"ב תישאר ברמה נמוכה לפרק זמן ממושך.

מאז שהבנק הפדרלי הודיע על תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה בתחילת חודש נובמבר נרשמו עליות בשוקי המניות, חל שיפור בנתוני המקרו הכלכליים שפורסמו בארה"ב והנשיא אובמה הגיע להסכם פשרה עם ראשי המפלגה הרפובליקאית לגבי הארכת הקלות המס מתקופת הנשיא בוש למשך שנתיים נוספות. על רקע זה, זינקו התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות לרמתן הגבוהה ביותר זה שבעה חודשים - דבר שעשוי לצמצם את הצורך בהגדלה נוספת של רכישות האג"ח שעליהן החליט הבנק הפדרלי.

המכירות הקמעוניות בארה"ב גדלו בחודש נובמבר ב-0.8%

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום חדשות מעודדות: המכירות הקמעוניות בארה"ב גדלו בחודש נובמבר ב-0.8%, זה החודש החמישי ברציפות, בעקבות עלייה במכירות הבגדים, הדלק והמוצרים המקוונים - כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. בניכוי מכירות הרכב, גדלו המכירות הקמעוניות בנובמבר ב-1.2% - מעל תחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.6%. משרד המסחר גם תיקן כלפי מעלה את נתוני המכירות הקמעוניות של חודש אוקטובר לגידול של 1.7, לעומת עלייה של 1.2% שעליה דיווח במקור.

המלאי העסקי בארה"ב גדל באוקטובר ב-0.7% - עלייה חודשית עשירית ברציפות - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. נתוני חודש ספטמבר תוקנו כלפי מעלה לעלייה של 1.3%. מכירות העסקים זינקו באוקטובר ב-1.4% - העלייה החדה ביותר זה שבעה חודשים. עוד בחזית המקרו היום: מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב עלה בנובמבר ב-0.8% לעומת החודש הקודם - הזינוק החד ביותר זה שמונה חודשים. לעומת נובמבר 2009, עלה מדד המחירים ליצרן ב-1.2% - מעל תחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.7%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה בנובמבר ב-0.3% - העלייה החדה מאז יולי.

קמעונית האלקטרוניקה האמריקאית בסט ביי דיווחה היום על ירידה חדה מהצפוי ברווחיה ברבעון השלישי של השנה, עקב ירידה במכירות הטלוויזיות והמחשבים הניידים. החברה גם הורידה את תחזית הרווח השנתית.

בסט ביי רשמה ברבעון הכספים שהסתיים בנובמבר רווח של 217 מיליון דולר, או 54 סנט למניה, לעומת רווח של 227 מיליון דולר, או 53 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-11.9 מיליארד דולר, ירידה לעומת 12.02 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. התוצאות היו נמוכות מתחזיות אנליסטים, אשר צפו לחברה רווח של 60 סנט למניה והכנסות של 12.5 מיליארד דולר.

במבט קדימה, צופה בסט ביי רווח שנתי של בין 3.20 דולר ל-3.40 דולר למניה - פחות מתחזיתה מוקדם יותר השנה. התחזית היתה נמוכה גם מתחזיות אנליסטים. בסט ביי, אשר מתמודדת עם תחרות קשה מצד חנויות מוזלות ומקוונות, אמרה כי הנתח שלה בשוק הטלוויזיות, המחשבים הניידים ומשחקי הוידאו, ירד ברבעון השלישי.

קרן הנאמנות פיירהולם קפיטל מנג'מט המנוהלת על ידי ברוס ברקוביץ רכשה למעלה מ-1.65 מיליון מניות של חברת הביטוח AIG תמורת 79 מיליון דולר, לפי מסמכים שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC).

מניית נס טכנולוגיות, ספקית פתרונות ה-IT, זינקה ב-13%

בקרב המניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט בלטה אמש מניית נס טכנולוגיות. ספקית פתרונות ה-IT, אשר זינקה ב-13% בוול סטריט לאחר שהיום במסחר בבורסה בתל אביב קפצה ב-18% על רקע שמועות כי החברה תימכר לגופים זרים. מנס טכנולוגיות נמסר כי החברה לא מגיבה על שמועות.

יום לאחר שדיווחה על עסקת רכישה של החברה המפיצה שלה בדרום אפריקה ופתיחת הסניף ה-14 של החברה בעולם, הודיעה היום חברת התוכנה הדואלית מג’יק, כי החברה הבת, הרמס לוג'יסטיקס טכנולוג'יס, זכתה במכרז וחתמה על עסקה עם חברת Aviapartner האירופאית, במהלכה היא תספק מערכות מיחשוב בתחום התובלה האווירית.

מניית טבע המשיכה לרכז עניין ונסחרה במחזור הגבוה בבורסה ללא שינוי. מניית החברה ירדה אמש ב-0.7% בוול סטריט לאחר שעלתה בשבוע שבעבר בכ-9% על רקע הצלחת הניסוי השלישי והמכריע בקופקסון אוראלי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully