וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תיווך, השביתה בוטלה

פנחס וולף וחן הלפרין

2.1.2011 / 5:50

בתום ישיבה לילית של ארבע וחצי שעות עם ראשי השלטון המקומי, לשכת רה"מ הודיעה כי הושגו הבנות בכל הסעיפים. הסיכום: העלאת מענקי האיזון והקמת צוות בדיקה לתאגידי המים

בוטלה השביתה הכללית שהייתה אמורה להתחיל היום (ראשון) ברשויות המקומיות. כך הוחלט בתום פגישה לילית אותה זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו ובה השתתפו נציגי השלטון המקומי. מחר צפוי ראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, לכנס אספה של המרכז בה יאושרר ההסכם סופית. בפגישה, שנמשכה כארבע שעות וחצי, השתתפו גם שר הפנים אלי ישי, שיזם את הפנייה לנתניהו, וכן שר האוצר יובל שטייניץ.

בפגישה סוכם כי מענק האיזון הניתן לרשויות לשנת 2011 יעלה ל-2.775 מיליארד שקלים ובשנת 2012 יעמוד המענק על 2.8 מיליארד. בנוסף סוכם על הקמת צוות בדיקה שימליץ בתוך 45 ימים על ההתאמות הנדרשות ביחסי תאגידי המים והשלטון המקומי, מתוך מגמה להוריד את המע"מ על המים ולהוזילם. כמו כן, לדברי השלטון המקומי יוקפאו הסנקציות נגד רשויות שלא הקימו תאגיד מים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הודה לראשי השלטון המקומי ולשרי האוצר והפנים על שיתוף הפעולה ו"הנכונות להגיע להסכם שתחסוך מהציבור סבל מיותר".

מהמרכז לשלטון מקומי נמסר, כי תתקבל תוספת תקציבית של 900 מיליון ש"ח לתקציבי הרשויות (חובה וחינוך) ושיפוי על הסכמי השכר. כמו כן ציינו במרכז כי "תוקם וועדה המשותפת לבחינת נושא המים, שמטרתה להפחית את מחירי המים ולהוריד את המע"מ על המים. הוועדה תגיש מסקנותיה תוך 45 יום תדון גם בהפיכת תאגידי המים לתאגידים עירוניים, לכל דבר ועניין".

לדברי ראשי המאבק, היועץ המשפטי לממשלה יתבקש לאשר לרשות שעדיין לא הקימה תאגיד - שלא להקים תאגיד מים וכן יבוטלו הסנקציות שהופעלו כנגד רשויות מקומיות שטרם הקימו תאגיד מים.

עוד הודיעו במרכז לשלטון מקומי כי סוכם על הקמת שולחן עגול קבוע בין בכירי השלטון המקומי ובין בכירי הממשלה "שיתכנס אחת לחודשיים במטרה להסיר חסמים שונים - בירוקרטים וכלליים - בכל הקשור לשלטון המקומי בישראל".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט מסר כי יכנס מחר את האסיפה הכללית לאישור מתווה ההסכם, וציין כי פורום ה-15 אישר כי יתמוך בהסכם . "השלטון המקומי מודה לראש הממשלה ושרי האוצר הפנים על נכונותם לפתור את המשבר", נמסר.

הפגישה התקיימה לאחר שיו"ר ש"ס ושר הפנים, אלי ישי, שוחח אמש עם נתניהו, וביקש ממנו להתערב באופן מיידי בשביתת הרשויות. ישי אמר הבוקר כי "כאשר פניתי לראש הממשלה שיתערב, סברתי שיש בכוחו למנוע את שביתה תוך מתן מענה לדרישות הצודקות של הרשויות. אני שמח שצדקתי".

שר הרווחה, יצחק הרצוג, התייחס אמש לשביתה הצפויה ואמר: "התרבות הקיימת בישראל לפיה מתעלמים מאיומי שביתה היא טעות. אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לעשות עוד הערב, כל מאמץ, ולמנוע את השביתה הצפויה מחר. כדאי שיתעשתו מהר, ילמדו הלקח משביתת הפרקליטים ויביאו לפתרון המשבר מבעוד מועד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully