וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ קבע: אסור לקנוס מעסיקי פליטים

19.1.2011 / 15:30

בתגובה לעתירת ארגוני זכויות האדם בנושא, בג"ץ קבע היום כי לא יהיה ניתן להעמיד לדין או לקנוס מעסיקי עובדים זרים המוגדרים כפליטים ומבקשי מקלט. "מדובר בקרש הצלה עבורנו"

על רקע קולות הקוראים לגירושם כמו גם הפגנות על זכיותיהם, המדינה מעגנת היום (רביעי) בחוק התחייבות משמעותית כלפי הפליטים: בג"צ פסק כי לא יהיה ניתן לקנוס או להעמיד לדין בגין העסקת עובדים זרים המוכרים כפליטים. פסק הדין ניתן בתגובה לעתירה שהגישו ארגוני זכויות אדם, ביניהם מוקד הסיוע לעובדים זרים, קו לעובד, הקליניקה לזכויות פליטים באוניברסיטת תל אביב, האגודה לזכויות האזרח ועוד. נציגי קהילות הזרים הגיבו בהתרגשות רבה למשמע הדברים, המהווים לתפיסתם שינוי מהותי לטובה בתנאי החיים של הפליטים בישראל.

ראש הקהילה הארתיראית בישראל, עו"ד היילה נמגסטים, ברך על הדברים ומסר את תודתו הגדולה לבית המשפט בישראל. "כרגע יש 150 פליטים שישנים מדי לילה בגינת לוינסקי. אין להם משפחה או מחסה בישראל. הם בוודאי ישמחו לשמוע את החדשות האלה. מדובר בלא פחות מקרש הצלה עבורנו".

"יהיה לפליטים את הכוח לעזור לעצמם"

נמגסטים הוסיף כי פסק הדין יטיב גם עם האזרחים הישראלים במדינה. "אני מבטיח לכל ישראלי שהפארקים בתל אביב ובמקומות אחרים יתפנו לייעודם המקורי ויהיו ריקים מפליטים, אם אכן נוכל לעבוד בבטחה אצל מעסיקים ישראלים".

סעד אל דין איברהים, נציג קהילת הדארפורים, סבור כי ההחלטה של בית המשפט תסיר הרבה מהפחד שדבק בחברי קהילתו."בכל פעם שמענו על החלטה אחרת - חוק גדרה חדרה, מתקן השהייה בדרום וכו'. היום אני יכול לומר בוודאות שלפליטים יש את הכוח לעזור לעצמם, יחד עם תמיכתם המבורכת של ארגוני הסיוע".

העתירה הוגשה באוגוסט 2010, בתגובה להחלטת הממשלה על פיה החל מחודש ספטמבר ייאכף האיסור על העסקת מבקשי מקלט. פסק הדין מהיום הפך את החלטת הממשלה על פיה, וקבע שקניסת מעסיקים על העסקת מבקשי מקלט תאסר.

האם אתם בעד או נגד ההחלטה על העסקת הפליטים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully