וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הירידות החדות ביותר מזה 7 חודשים

נמרוד הלפרן

10.3.2011 / 23:24

ירידות שערים חדות ביותר נרשמו בוול סטריט - מדד הדאו ג'ונס נסגר מתחת לרמה של 12,000 נקודות לראשונה מאז סוף ינואר, דלק US עלתה ב-5% בעקבות דו"חות כספיים

בורסות וול סטריט רשמו את הירידה היומית החדה ביותר זה שבעה חודשים. מדד דאו ג'ונס נסגר מתחת לרמה של 12,000 נקודות בראשונה מאז סוף ינואר, בעקבות עלייה בתביעות האבטלה בארה"ב, האטה בצמיחת היצוא מסין והורדת דירוג האשראי של ספרד. דיווחים כי כוחות משטרה בסעודיה פתחו באש על מפגינים במזרח המדינה לקראת "יום הזעם" שהוכרז מחר, גרמו להתמתנות הירידה במחיר הנפט והכבידו אף הם על המדדים.

מדד דאו ג’ונס ירד ב-1.9% - הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-11 אוגוסט - לרמה של 11,984 נקודות; מדד S&P 500 ירד זו הפעם הרביעית בחמישה ימי המסחר האחרונים ונסוג ב-1.9% לרמה של 1,295 נקודות; מדד נאסד"ק איבד 1.8% לרמה של 2,701 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות זה היום השני ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נסוגה ב-0.08% לרמה של 3.39%.

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב בינואר ב-15% לרמה של 46.3 מיליארד דולר - רמתו הגבוהה ביותר זה שבעה חודשים - לעומת 40.3 מיליארד דולר בדצמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגירעון נמוך יותר של 41.5 מיליארד דולר לעומת גירעון של 40.6 מיליארד דולר שעליו דווח במקור בדצמבר. היבוא לארה"ב קפץ בינואר ב-5.2% - הזינוק החד ביותר מאז חודש מארס 1993, בשעה שהייצוא צמח ב-2.7%.

עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב היום: מספר תביעות האבטלה הראשונות גדל בשבוע שעבר ב-26 אלף ל-397 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו 376 אלף תביעות ראשונות.

מנכ"ל גוגל היוצא יהיה שר המסחר?

מוקדם יותר היום פורסמו בסין נתונים שהצביעו על גירעון סחר מפתיע של 7.3 מיליארד דולר בפברואר - הגירעון הגדול ביותר זה שבע שנים - לאחר עודף של 6.5 מיליארד דולר במאזן הסחר בינואר. כלכלנים צפו עודף של 4.9 מיליארד דולר במאזן הסחר בחודש שעבר. היצוא מסין גדל בפברואר ב-2.4% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, והיבוא קפץ ב-19.4%.

סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של ספרד ברמה אחת והזהירה מפני הורדות דירוג נוספות, בטענה כי תוכניותיה של הממשלה להבריא את המגזר הבנקאי תעלה יותר מהצפוי ותוסיף לחובותיה הכבדים של המדינה.

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ספרד מ-Aa1 ל-Aa2 ופירסמה תחזית דירוג שלילית למדינה - מהלך שפירושו צפי להורדות דירוג נוספות. "העלות הסופית של הארגון מחדש במגזר הבנקאי בספרד תעלה על ההערכות הנוכחיות של הממשלה, העומדות על 20 מיליארד יורו", הזהירה מודי'ס. בחברת האשראי צופים כי עלות ההבראה של הבנקים בספרד תעמוד על 50-40 מיליארד יורו ותפגע במצבה הפיננסי של המדינה.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עשוי לבחור במנכ"ל גוגל היוצא אריק שמידט לתפקיד שר המסחר הבא בממשלו - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה גורמים המקורבים לתהליך אשר אמרו כי שמידט הוא בין המועמדים המובילים. שמידט, שהודיע בינואר כי יעזוב באפריל את תפקיד מנכ"ל גוגל לטובת מייסד החברה לארי פייג' ויהפוך ליו"ר, תרם 25 אלף דולר לקמפיין הבחירות של אובמה ומייעץ לנשיא בקביעות בסוגיות כלכליות. בדצמבר נפגש שמידט עם אובמה, יחד עם עוד 19 מנכ"לים נוספים, ולאחר מכן נפגש עם אובמה בשיתוף עם בכירים נוספים במגזר הטכנולוגיה.

גזרת המניות הישראלית

חדשות טובות לטבע (0.06% , 17750.0): חברות תרופות מתחרות מנסות לארגן ניסוי קליני לגרסה גנרית של התרופה לטיפול בטרשת נפוצה - קופקסון. ביצוע ניסוי קליני עשוי לדחות בשנתיים לפחות את השקת גרסה גנרית שתתחרה בקופקסון, התרופה הגדולה והרווחיות ביותר של טבע שמכירותיה בארה"ב הסתכמו ב-2.3 מיליארד דולר.

רשות המזון והתרופות האמריקאית (ADF) אישרה את הרחבת ההתוויה של גלולת הווידיאו SB PillCAM, של גיוון אימג'ינג (0.69% , 19.07), גם למעקב אחרי פצעים שעשויים להעיד על חשד למחלת קרוהן. עדכון ההתוויה נעשה בעקבות המידע הקליני המצטבר שתומך בשימוש בגלולה להדמיית פצעים במספר מצבים כמו מחלת קרוהן, אנמיה עקב חוסר ברזסל ודימום בלתי מזוהה.

דלק US (4.42% , 11.58), המפעילה רשת של כ-440 תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב, מציגה זינוק של כ-40% במכירותיה השנתיות לעומת השנה המקבילה, הסתכמו בכ-3.75 מיליארד דולר. כך מעלים הדו"חות שפירסמה החברה מקבוצת דלק של יצחק תשובה. עם זאת, הרווח התפעולי השנתי שנבע מפעילותה השוטפת של החברה הסתכם בכ-9.2 מיליון דולר - שליש מהרווח התפעולי בשנת 2009. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-80 מיליון דולר בהשוואה לרווח אפסי בשנה שקדמה לה. ההפסד הנקי השנתי למניה הסתכם בכ-1.47 דולר בהשוואה ל-70 סנט ב-2009.

קומברס (-0.28% , 7.24) הישראלית, הנסחרת ברשימת השימור של נאסד"ק, פירסמה הבוקר (ה') בהודעה לבורסה האמריקאית את פירוט תוכנית המענקים לנושאי משרה בכירים ב-2010. היקף התגמול הכולל מסתכם בכ-986 אלף דולר (כ-3.5 מיליון שקל), וזאת על רקע יישום אסטרטגיית התייעלות של החברה שנועדה לייצב את נזילותה ולאחר גל פיטורים רחב של 2,500 עובדים שפקד את החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully