וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד אולמרט יואשם בקבלת שוחד בפרשת הולילנד

14.3.2011 / 13:48

לאחר חקירה ארוכה הודיעה הפרקליטות כי יוגשו כתבי אישום נגד 18 אישי ציבור ואנשי עסקים, בהם רה"מ לשעבר אולמרט, שולה זקן, לופוליאנסקי ודני דנקנר, בשורת עבירות שוחד

הפרקליטות מתכוונת להגיש כתבי אישום נגד 18 חשודים בפרשת "הולילנד" ובפרשות נלוות בגין שורה של עבירות, בהן לקיחת שוחד. הפרקליטות הודיעה היום (שני) לפרקליטיהם של החשודים על הכוונה להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע. השמות הבולטים בפרשה הם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ראש לשכתו שולה זקן, ראש עיריית ירושלים לשעבר מאיר לופוליאנסקי, ויו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר.

מהודעת משרד המשפטים עולה, כי פרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה, על דעת פרקליט המדינה משה לדור, והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שוקי למברגר, להגיש כתבי אישום בגין שוחד נגד אולמרט, זקן ולופוליאנסקי. בנוסף, נשקלת הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע, בגין שוחד נגד סגני ראש עיריית ירושלים לשעבר אליעזר שמחיוף, יהושע פולק וחיים מילר, וכן , נגד מהנדס העיר, אורי שטרית, חבר מועצת העיר אברהם פיינר, ומנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר יעקב אפרת.

עוד עולה מההודעה, כי בכוונת הפרקליטות להאשים את אנשי העסקים הלל צ'רני, אביגדור קלנר, אמנון ספרן, ארנון ברודנר, שמעון גלאון ותמיר דגן בעבירות של מתן שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות מס. גם דנקנר צפוי לכתב אישום בעבירות אלה. חשודים נוספים בפרשות הם מאיר רבין, אותו הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין בגין תווך לשוחד והלבנת הון, וצבי פרקש, החשוד בתווך בשוחד. ייתכן שבהמשך יוגשו כתבי אישום נגד חשודים נוספים.

פרוייקט הולילנד בירושלים. עומר מירון
פרוייקט הולילנד/עומר מירון

תשתית לאישום גם בפרשת "תעשיות מלח"

מהודעת הפרקליטות עולה, כי גובשה תשתית ראייתית לכך שצ'רני, מבעלי הקרקע במתחם הולילנד, קידם את אישורן של תוכניות הבניה ואת ההקמה של פרויקט רב המימדים באמצעות מתן שוחד למספר רב של נבחרי ציבור ועובדי ציבור. השוחד ניתן בשנים 1994-2007 בהיקף חסר תקדים של מיליוני שקלים. בהמשך, קלנר וחשודים נוספים, שרכשו חלק מן הקרקע במתחם זה, קידמו אף הם את תכניות הבניה וההקמה של פרויקט הולילנד באמצעות מתן שוחד לנבחרי ציבור ועובדי ציבור

חלק מהחשדות מתייחסות גם למתן ולקיחת שוחד לשם קידום ענייניה של חברת הזרע. על פי החשד, במהלך השנים 2000-2007 פעלה חברת הזרע, באמצעות מנהליה, לקידום בניה בהיקף אדיר על הקרקעות שנמסרו לחברה לצורך עיבוד חקלאי, ובהן קידום הבניה בחוות שלם ובחוות מבחור ויבור.
על פי החשד, קלנר, ספרן וברודנר, שילמו כ-1.5 מיליון שקל שוחד לאפרתי, לאולמרט שכיהן אז כשר התמ"ת, ולזקן.

פרשה נוספת שנמצא כי נתגבשה בה תשתית ראייתית לכאורית להעמדה לדין, בכפוף לשימוע, הינה פרשת תעשיות מלח. על פי החשד, דנקנר, שילם לרבין כ-1.3 מיליון שקל דמי שוחד, על מנת שיעביר את חלקו של הסכום כשוחד לאפרתי, על מנת שיסייע בקידום שינוי ייעוד הקרקעות של חברת תעשיות המלח, כך שהקרקעות שיועדו בעבר לעיבוד מלח יוסבו לקרקע לבניה למגורים.

התיק בפרקליטות מטופל על ידי עורכי הדין ליאת בן ארי שווקי, יהונתן תדמור ו אתי בן דור מפרקליטות מיסוי וכלכלה, בראשות פרקליטת המחוז, עו"ד אלה רובינק, ובליווי עו"ד מיכל ברדנשטיין מהמחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"סיפורי אלף לילה ולילה"

אמיר דן יועץ התקשורת של אולמרט מסר בתגובה להודעת הפרקליטות כי אולמרט הצהיר בצורה הברורה ביותר כי מעולם לא לקח שוחד, לא במישרין ולא בעקיפין, והוא עומד מאחורי הצהרה זו גם היום. "מראש לא הייתה לנו שום ציפייה שבפרקליטות יקבלו החלטה שונה, זאת לאחר שבמשך חודשים ניהלו המשטרה והפרקליטות קרקס תקשורתי כשמסקנות החקירה מתפרסמות כבר בתחילת החקירה, הרבה לפני שאולמרט נשאל אפילו שאלה אחת", מסר דן.

"מדובר בסיפורי אלף לילה ולילה שנולדו במוחו של עד מדינה, שהוא אדם מפוקפק, המשתמש כדבר שבשגרה בשקרים ובסיפורי בדיות כדי לאיים ולסחוט כספים מאנשים, זו דרכו וזו שיטתו. אך הפרקליטות, במקום להוקיע אדם זה, משלמת לו מיליונים כדי שישמיע את מה שמשלמים לו להשמיע. למרות, שזכותו של הציבור לדעת מהם התנאים המופלגים שנתנה לו המדינה, הפרקליטות מסרבת לפרסם תנאי הסכם שערורייתי זה", סיכם דן את דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully