וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה הסתיימה - העובדים הסוציאליים חוזרים לעבוד

איגוד העו"סים החליט לקבל את מסגרת העלות של ההסכם שגובש, לפיו יקבלו תוספת שכר של 22.5% במקום 25% ושבוע העבודה שלהם יקוצר. ההסכם עורר את התנגדותם של חלק מהעובדים

לאחר 23 ימים של מחאה והפגנות, הסתיימה אמש (שני) שביתת העובדים הסוציאליים, זאת לאחר דיון שהתקיים היום בביה"ד הארצי לעבודה. משרד האוצר, באמצעות פרקליטות המדינה ביקש לערער על החלטת ביה"ד האזורי לעבודה לתל אביב משבוע שעבר שלא להוציא צווי מניעה לעובדים השובתים.

איגוד העובדים הסוציאליים החליט במהלך הדיון לקבל את מסגרת עלות ההסכם שגובש לפני שבוע בין ההסתדרות לאוצר. לפי מסגרת זו, היו אמורים העובדים הסוציאליים לקבל תוספת שכר בעלות כוללת של 25%. עלות זו הייתה אמורה להיות מחולקת בתוספת אחוזית של 7.25% ותוספת שקלית של 1,100 שקלים. אולם, איגוד העובדים הסוציאליים החליט לפני שבוע לדחות את ההסכמות שגובשו ולדרוש ממשרד האוצר לנהל משא ומתן על דרישות כלכליות נוספות, שייפרצו את מסגרת העלות של 25%, אולם משרד האוצר התנגד לדרישה.

אמש בבית הדין קיבל האיגוד החלטה הפוכה, לפיה הוא מקבל את מסגרת העלות שגובשה בהסכם ועורך תיקונים במסגרת זו. לאחר התנהלות בת שעתיים עם נציגי האוצר, הסכימו הצדדים לערוך תיקון, לפיו יקבלו העובדים תוספת שכר ממוצעת של 22.5% במקום 25% בהסכם המקורי. בתמורה סוכם כי שבוע העבודה יהיה בן 39 שעות ולא 40.5 שעות בהסכם המקורי.

נציגי העובדים טענו כי "ההסכם הזה הוא הדבר הכי טוב שיכולנו להגיע אליו. אם היינו יכולים לשנות גם את טבלת השכר זה היה אידיאלי עבורנו, אולם קיימת התנגדות של משרד האוצר לכך".

"להיערך לטפל בפער שנוצר בעקבות השביתה"

דוברת תנועת "עתידנו"' למען עתיד העבודה הסוציאלית בישראל, ענבל חרמוני, אמרה לאחר ההודעה על סיום השביתה כי "ההסכם שהתקבל מהווה בושה למדינת ישראל. המדינה בחרה סדר עדיפויות לקוי והפקירה את העומדות בחזית החברתית. מבחינתו, המאבק החל לפני ארבע שנים ולא מסתיים עכשיו. הכוח של העובדות יתורגם לפעולה לטווח רחוק, גם עם שובנו לעבודה".

שר הרווחה, משה כחלון, אמר בעקבות סיום שביתת העובדים הסוציאליים: "סיום השביתה הוא בשורה חשובה לאלפי העובדים הסוציאליים בישראל, שהיום משפרים את מעמדם ועבור מליון וחצי אזרחים, שבשבועות האחרונים לא קיבלו מענה לבעיותיהם. הנחתי את מנכל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ, להיערך לאלתר ל"יום שאחרי" במטרה לצמצם את הפער שנוצר ולשחרר את "צוואר הבקבוק"".

כחלון הודיע כי הוא "פונה גם לראשי הרשויות המקומיות ולמנהלי מחלקות הרווחה להיערך לטפל בפער שנוצר בעקבות השביתה. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולומר לעובדים הסוציאליים, כי מאבקכם היה ונשאר צודק. כעת בפני כולנו ניצב אתגר משותף: לתת מענה מיידי לכל בעיה ועל הצד הטוב ביותר. משרד הרווחה נכון לסייע ולהעמיד את מירב הכוחות והכלים שעומדים לרשותנו כדי להתמודד בהצלחה עם אתגר זה".

(עדכון ראשון: 20:49, 28.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully