וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: מיליונים לקידום ים המלח בתחרות פלאי תבל

תוכנית בהיקף של 8.75 מיליון שקלים אושרה למימון קמפיין שיווק מקיף לקידום בחירתו של ים המלח בתחרות שבעת פלאי עולם. ידידי כדוה"א: "לצד הקידום השיווקי יש להתחייב לשמור עליו"

לצד יערות האמזונס, הגראנד קניון ואיי הגאלפגוס, יתמודד ים המלח על הזכות להיכלל בשבעת פלאי תבל. הבוקר (ראשון) אושרה בממשלה הצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, על הקצאת תקציב לקידום בחירתו של ים המלח בתחרות.

השר מיסז'ניקוב הציע להקים ועדת היגוי ברשות מנכ"ל משרד התיירות ובהשתתפות נציגים ממשרדי הממשלה הרלוונטיים, אשר תיזום ותבצע פעילות לקידום בחירתו של ים המלח. התקציב לפעילות יעמוד על 8.75 מיליון שקלים (כמחצית מתקציב משרד התיירות), לטובת קמפיין שיווקי מקיף בארץ ובעולם.

להצלחתו של ים המלח בתחרות הבינלאומית משמעות כלכלית ותדמיתית אדירה למדינת ישראל", אמר שר התיירות מיסז'ניקוב. "ממשלת ישראל תפעל יחדיו לקדם את זכייתו של ים המלח בתחרות, בחצי השנה שנותרה על לסיומה".

"טיוח ירוק"

ים המלח, המתמודד בתחרות כמועמד משותף לישראל, לירדן ולרשות הפלסטינית, העפיל לשלב הגמר מתוך למעלה מ-420 אתרי טבע מכל העולם, ונחשב למועמד מבטיח. על פי ההערכות, דרושות בין 300 ל-400 מיליון הצבעות עד לסיום התחרות, על מנת להיכנס לרשימת שבעת הזוכים בתואר. קרן שבעת פלאי עולם, המקיימת את התחרות, צופה כי כמיליארד איש מרחבי העולם יצביעו על לסיום התחרות ב-11 לנובמבר 2011.

יחד עם זאת, ישנם כאלה שלא מרוצים מההתמקדות בזווית השיווקית. "אנו מברכים על ההחלטה לקדם את בחירתו של ים המלח כאחד משבעת פלאי תבל, אולם ללא מחויבות לשמור על משאב הטבע החשוב הזה, יש להחלטה ניחוח של פופוליזם וטיוח ירוק לצד ההתעלמות מההיבטים הסביבתיים של העלייה הצפויה בהיקף התיירות", אמר מנכ"ל ישראלי בארגון ידידי כדור הארץ במזרח התיכון, גדעון ברומברג.

"בעוד הממשלה מקדמת את שיווקו העולמי של ים המלח, זרועות הממשלה האחרות אינן דואגות לשימורו ואף נוקטות בצעדים שיפגעו בו. יחד עם קידומו השיווקי של ים המלח, על הממשלה להתחייב לשמור עליו – כולל קציר מלח וחיוב המפעלים בעלויות על פי עקרון 'המזהם משלם'. בנוסף, על הממשלה להתנגד נחרצות להקמתה של בריכה מספר שש אותם מקדמים המפעלים, ולבחון היטב את ההשלכות הסביבתיות של תעלת הימים בטרם תאושר", הוסיף ברומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully