וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה למחאה: שורת מבצעים על קוטג' ברשתות

עדי דברת-מזריץ

29.6.2011 / 8:39

רשתות השיווק הגיבו למחאת הקוטג' בשורת מבצעים וברוב המקומות עומד כעת המחיר על כחמישה שקלים לגביע. כעת נותר רק לראות: האם הצרכנים יתרצו?

מי שייצא לסיור בסופרמרקטים בימים אלה עוד עלול לחשוב, בטעות, שהמחלבות הגדולות הורידו את מחירי הקוטג'. שלל המבצעים החד-צדדיים שבהם נקטו רשתות השיווק בשבועיים האחרונים גרמו לצרכנים להתרגל למחירו החדש של הקוטג', כ-5 שקלים בממוצע.

הראשון להוריד מחירים היה רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, שהודיע מיד עם פרוץ המחאה בפייסבוק, לפני כשבועיים, שמחיר הקוטג' יהיה 4.9 שקלים, ולא כ-7.5 שקלים. כמה ימים לאחר מכן הודיע לוי כי ימכור את הקוטג' של שטראוס, החברה השנייה בגודלה בתחום, באותו מחיר נמוך עד סוף השנה. את הקוטג' של תנובה וטרה ניתן למצוא ברשת ב-5.49 שקלים, ומחיר זה יישאר, לדבריו, "עד להודעה חדשה". בנוסף, גבינה לבנה 250 גרם של טרה נמכרת ברשת במחיר מבצע של 4.9 שקלים עד לסוף השבוע.

באותו היום שבו יצא לוי במבצע, הודיעה גם רשת כמעט חינם כי תמכור קוטג' וגבינה לבנה בכ-4.5 שקלים כל אחד, וקרטון חלב יימכר ב-3.9 שקלים. המבצע תוכנן להימשך עד 30 ביוני, אך הוארך עד ל-10 ביולי.

הבאה אחריה היתה שופרסל, שהודיעה שלא תוריד את מחירו של גביע קוטג' בודד, אך תציע שני גביעים של 250 גרם ב-10 שקלים - בשופרסל דיל, שופרסל שלי ויש, הרשת הפונה למגזר החרדי.

עם זאת, ההחלטה של שופרסל לצאת במבצע 1+1 על הקוטג' לוותה בביקורת של השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, על כך שהמבצע מעודד צריכה מופרזת. המבצע המקורי תוכנן להימשך ארבעה ימים בלבד, אבל עם התגברות המחאה החליטה שופרסל להמשיכו עד להודעה חדשה, ועד שתהיה החלטת ממשלה או של המחלבות בעניין. "לקוחות פשוט לא מוכנים כיום לשלם יותר מ-5 שקלים על גביע קוטג'", אומרים ברשת.

במקביל יצאו רשתות אחרות במבצעי קוטג': רשת אבא ויקטורי החלה במבצע של 1+1 על הקוטג' של כל החברות, שהתחלף לאחר שבוע במבצע של קוטג' וגבינה לבנה של כל החברות ב-4.98 שקלים עבור כל מוצר. "בינתיים המבצע מתוכנן להימשך עד סוף החודש, ואחרי זה ימים יגידו", אומר איל רביד, בעלי אבא ויקטורי.

שבוע לאחר שהמחאה החלה הצטרפה למבצעים גם רבוע כחול, מפעילת רשתות מגה, כששלחה מכתב ליצרניות מוצרי החלב, תנובה, שטראוס וטרה. רבוע כחול הודיעה על הורדה מיידית של מחירי הקוטג' והגבינה הלבנה ל-5.49 שקלים עד להודעה חדשה. במכתב מבקשת הרשת כי עד תחילת יולי יתאימו ספקיות החלב את מחירוני הקנייה המוצעים לרשת, כך שיופחתו בשיעור דומה לשיעור ההפחתה שביצעה החברה במחירים לצרכן. כמו כן הודיעה הרשת כי אם בקשתה לא תתקבל, היא תשקול המשך או שינוי במתכונת רכישת מוצרים אלה.

בקו-אופ ישראל, מפעילת הרשתות מיסטר זול וממן, בחרו בתחילת השבוע במבצע אחר - כל מוצרי החלב ללא מע"מ עד יום חמישי הקרוב. עם זאת, המבצע תקף רק לחברי מועדון בגובה קנייה מינימלי של 50 שקל במיסטר זול ושל 100 שקל בממן. גם הרשת האורגנית עדן טבע מרקט הצטרפה למאבק, ומוכרת קוטג' של כל החברות ב-5.49 שקלים לגביע. "נמשיך במבצע עד שהמחירים יירדו", אמר גיא פרוביזור, מנכ"ל עדן טבע מרקט.

ברשת AM:PM נמכרים שני גביעי קוטג' של טרה ב-12 שקלים, ושל יתר החברות במחיר רגיל, כ-7.5 שקלים לגביע. ואולם ברשתות מסוימות עדיין לא הפנימו את המחאה. כך, למשל, בטיב טעם מחיר גביע קוטג' הוא 7.8 שקלים.

המבצעים השיבו את הקונים

בכל הנוגע למכירות ברשתות, מחאת הקוטג' נותנת את אותותיה. בחלק מהרשתות המבצעים אף הביאו לעלייה במכירות - בשופרסל, למשל, המוכרת שתי יחידות ב-10 שקלים, קיימת עלייה של עד 15% במכירות הקוטג'.

לדברי רמי לוי, מספר גביעי הקוטג' שנמכרו אתמול עלה ב-38% לעומת יום רגיל שלפני המחאה. "הנתונים מלמדים שאם היצרנים היו מורידים את המחירים, יותר אנשים היו יכולים להרשות לעצמם לקנות את המוצרים שלהם", אמר לוי.

ברשתות אחרות מספרים על מכירות לא גבוהות מהרגיל, למרות המחירים הנמוכים. מרבוע כחול נמסר כי "נכון להיום, מכירות הקוטג' ברשתות מגה חזרו לרמתם הקודמת". באבא ויקטורי מספרים כי בעוד שבשבוע הראשון של המחאה חלה ירידה במכירות הקוטג', כעת חזרו המכירות לנתוניהן הרגילים. עם זאת, ראוי לציין כי העובדה שהמכירות לא גדלות במחיר הנמוך המוצע כעת, מעידה על ירידה בצריכה.

מעדן טבע מרקט נמסר כי מכירות הקוטג' לא שונות מימים רגילים. "יכול להיות שזה בגלל שלא פירסמנו יותר מדי את המבצע", אומר פרוביזור. ואולם בטיב טעם, שלא יצאה במבצע על הקוטג', דווח על ירידה של 20% במכירות הקוטג'. בכמעט חינם, שהורידה את המחיר, מדווחים על ירידה של 15% במכירות הקוטג' מאז פרוץ המחאה.

כמעט חינם טבריה, 4.5 ש'

מגה בעיר חיפה, 5.49 ש'

pM:aM תל אביב, 7.5 ש'

מגה בול אשדוד, 5.49 ש'

שופרסל דיל טבריה 2 ב-10 ש'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully