וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום שלישי ברציפות של עליות שערים

נמרוד הלפרן

29.6.2011 / 23:36

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית: מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, מדד ה-S&P עלה היום בפעם השלישית והוסיף 0.8%, ומדד הנאסד"ק טיפס גם הוא ונסגר בעלייה של 0.4%

בורסות וול סטריט נסגרו היום (רביעי) במגמה חיובית, זה יום המסחר השלישי ברציפות, על רקע נתונים מקרו כלכליים טובים מהצפוי שפורסמו בארה"ב ולאחר שהפרלמנט של יוון אישר את תוכנית הצנע שצפויה לסלול את הדרך לחבילת החילוץ השנייה ליוון.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, מדד S&P הוסיף 0.8% ונסגר מעל לרמה של 1,300 נקודות – עלייה יומית שלישית ברציפות. מדד נאסד"ק טיפס ב-0.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.06% לרמה של 3.11% - רמתה הגבוהה ביותר זה שבועיים.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מספר החוזים למכירת בתים קיימים בארה"ב קפץ בחודש מאי ב-8.2% לאחר ירידה של 11% באפריל, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 3%. לעומת חודש מאי 2010 נרשמה עלייה של 16% בחוזים למכירת בתים.

ההצבעה בפרלמנט של יוון על תוכנית הצנע בהיקף של 78 מיליארד יורו (112 מיליארד דולר) אושרה ברוב של 155 תומכים מול 138 מתנגדים. במסגרת התוכנית אושרו העלאות המסים, הורדות השכר והפרטת הנכסים הממשלתיים, ותהיה זכאית לקבל סבב הלוואות של 17 מיליארד דולר שנחוץ לה כדי לממן את חובותיה במהלך החודשים הקרובים.

במסגרת תוכנית הצנע אמורה לקום סוכנות ממשלתית להפרטת נכסים תוך שבועות, שתכין תוכנית למכור נכסים בהיקף של 72 מיליארד דולר. אולם לפי הערכות תוכל יוון למכור נכסים בהיקף של 17 מיליארד דולר בלבד, מכיוון שנכסים אחרים אינם עדיין מוכנים למכירה.

בנק אוף אמריקה חתם על הסדר גדול ביותר

בנק אוף אמריקה חתם על הסדר לתשלום 8.5 מיליארד דולר ליישוב אישומים בנוגע לאג"ח מגובות משכנתאות. מדובר בהסדר הגדול ביותר הקשור לבועת הסאב-פריים ולמשבר הפיננסי שהגיע בעקבותיו. בעקבות ההסדר, צופה הבנק הפסד של בין 88 סנט ל-93 סנט למניה ברבעון השני, כולל הפרשה להפחתת מוניטין של 2.6 מיליארד דולר. הבנק אמר כי יפריש 5.5 מיליארד דולר נוספים לצורך תביעות משפטיות עתידיות באותו עניין.

מניות ויזה ומסטרקארד, חברת כרטיסי האשראי הגדולות בעולם, רשמו עליות בוול סטריט לאחר שהבנק הפדרלי קבע כי העמלה הצולבת (interchange fee) על עסקות בכרטיסי חיוב (debit card) בארה"ב תוגבל ל-21 סנט לעסקה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

ההגבלה החדשה, אשר תביא לצמצום העמלות שנדרשים עסקים לשלם, תחליף נוסחה קודמת לפיה העמלה היא בגובה של 1.14% ממחיר הרכישה. הגבלת העמלה שנקבעה גבוהה יותר מההערכות המוקדמת שצפו הגבלה של 16-18 סנט לעסקה. בחודש דצמבר, כאשר הציג הבנק הפדרלי בראשונה את התוכנית להגבלת העמלה הצולבת דובר על הגבלה של 12 סנט לעסקה.

אתר השכרת בתי הנופש HomeAway (סימול AWAY) גייס היום 216 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בארה"ב לפי שווי שוק של שני מיליארד דולר. החברה מכרה שמונה מיליון מניות במחיר של 27 דולר למניה - הקצה העליון של טווח מחיר היעד של 24-27 דולר למניה. חתמי ההנפקה היו מורגן סטנלי, דויטשה בנק, גולדמן סאקס וג'יי.פי מורגן.

הכנסות החברה בשנה שעברה הסתכמו ב-168 מיליון דולר, צמיחה של 40% לעומת השנה הקודמת. החברה מפעילה 31 אתרי אינטרנט ב-11 שפות שונות, ומספקת רשימות של אפשרויות להשכרת בתי נופש ביותר מ-145 מדינות בעולם.
עוד בטרם ההנפקה גייסה החברה קרוב למחצית מיליארד דולר בהשקעות הון סיכון, אשר העריכו את שווי החברה ב-1.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully